موزه تاریخ طبیعی کرمان نمایشگاه سیر تکامل طبیعت

موزه تاریخ طبیعی کرمان نمایشگاه سیر تکامل طبیعت

به گزارش گلونی موزه تاریخ طبیعی کرمان نمایشگاه سیر تکامل طبیعت را در معرض دید عموم قرار داده است. کشور ما ایران تنوع جغرافیایی، معیشتی و گوناگونی فرهنگ‌ها بسیار دارد.

در این سرزمین پهناور و فرهنگ‌پرور آداب و سنن و هنرها و باورها بسیاری است که همگی مردم این مرزو بوم را تشکیل داده‌اند.

استان کرمان دارای جاذبه‌های دیدنی ا‌ست که تمدن و تاریخ این خطه را نمایان می‌سازد. امروز قرار است در مورد یکی از موزه‌های بسیار دیدنی این شهر سخن بگوییم. با ما همراه باشید.

 موزه تاریخ طبیعی

این موزه یکی از مراکز تقحیقات محیط زیستی استان کرمان است که در خود ۳۰۰ نمونه از پستاندار، پرنده، خزنده و حشره را جای داده و در معرض دیده عموم نهاده است.

در واقع این موزه جذاب و دیدنی سیر تحول و تکامل تاثیرپذیری متقابل انسان و محیط را در کرمان به نمایش گذاشته است و علاوه بر جنبه نمایشی و آموزشی، محل امنی برای حفظ و نگهداری آثار طبیعی کرمان بشمار می‌رود.

معماری موزه

ساختمان این موزه دارای مساحتی بالغ بر ۶۲۰ متر مربع است. در این موزه ۴۱ دیوراما و ۳۶ مینی دیوراما با اسکلت بتنی فلزی با نمای خارجی از آجر سفال در سال ۱۳۷۱ شروع و در سال ۱۳۷۵ به اتمام رسیده و تا سال ۱۳۷۸ تجهیز و تکمیل شده و در زمستان ۱۳۷۹ افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

بازدید از موزه

از این موزه جذاب و دیدنی سالانه افراد بسیاری دیدن خواهند کرد. در سال گذشته ۱۳۰۰۰ نفر از این موزه دیدن کردند. بیشتر بازدید‌کنندگان این موزه را خردسالان مهدهای کودک و نو‌آموزان، مدارس در مقاطع مختلف و دانشجویان و اساتید و غیره‌ تشکیل می‌دهند.

اگر به کرمان سفر کردید تماشای این موزه زیبا را از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: کرمان،کیلومتر یک بلوار هوانیروز

با گوگل مپ به موزه تاریخ طبیعی کرمان بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 200956 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=200956
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات