موزه تنوع زیستی اراک با ۱۳۰۴ گونه جانوری

موزه تنوع زیستی اراک با ۱۳۰۴ گونه جانوری

به گزارش گلونی موزه تنوع زیستی اراک با ۱۳۰۴ گونه جانوری در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده است. در این موزه زیستگاه‌های طبیعی و مناطق تحت حفاظت استان با پوشش‌ گیاهی و جانوری آن، به شکل تاکسیدرمی بازسازی شده است.

تمامی نمونه‌های نگهداری شده درون موزه از اراک و شهر‌های استان جمع‌آوری شده است. با ما همراه باشید تا شما را با  آثار درون موزه آشنا کنیم.

موزه تنوع زیستی اراک

این موزه با نام موزه حیات وحش نیز شناخته می‌شود. در این موزه ۱۳۰۴ گونه جانوری از جمله: ۳۶۰ گونه از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها، ۸۲۷ نمونه از بی‌مهرگان، ۱۷ نمونه جمجمه و ۵۰ نمونه از سنگ‌ها و کانی‌ها به نمایش در آمده است.

بخش‌های مختلف موزه تنوع زیستی اراک

در طبقه همکف موزه تعدادی ویترین وجود دارد که تاکسیدرمی پستانداران و انواع پرندگان را نشان می‌دهد. همچنین در این سالن می‌توانید تعدادی سنگواره از بی‌مهرگان و سه مجسمه دایناسورها را تماشا کنید.

در طبقه میانی موزه بازدید کننده‌گان می‌توانند جمجمه و تعدادی تخم پرنده ببینند. در واقع این موزه نمایانگر دو زیستگاه از منطقه حفاطت شده هفتاد قله شامل دره چکاب و سیبک و جانوران ساکن در این مکان‌هاست.

طبقه بالایی موزه طوری طراحی شده است که بازدید کننده‌گان می‌توانند با رفتن به این طبقه تمامی موزه و تمامی طبقات را زیر نظر داشته و ویترین‌ها را مشاهده نمایند.

همچنین در این قسمت شما می‌توانید ویترین‌های نمایانگر انواع حشرات، پروانه‌ها، انواعی از خزندگان و دوزیستان، جانوران دریایی و گونه‌هایی از صدف نرم‌تنان ایران و جهان را مشاهده نمایید.

بازدید از موزه

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روزهای هفته از این موزه زیبا دیدن نمایید.

ساعات بازدید از موزه: ۹ صبح الی ۱۸ بعدازظهر

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: اراک، تقاطع محیط‌زیست، خیابان بهشت، مرکز تحقیقات زیست‌ محیطی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی

با گوگل مپ به موزه صنایع دستی اراک بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی

کد خبر : 205708 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=205708
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات