آهنگ دیشب که بارون اومد اثر جدید کوروش یغمایی منتشر شد

آهنگ دیشب که بارون اومد اثر جدید کوروش یغمایی منتشر شد

به گزارش گلونی جدیدترین اثر ‎کورش یغمایی، پدر راک ایرانی، بنام «دیشب که بارون اومد» پس از سال‌ها سکوت، شب چهارشنبه سوری امسال منتشر خواهد شد.

بازگشت این اسطوره تکرارنشدنی بی‌شک خبری ویژه و مسرت بخش برای آخر سال است.

آهنگ دیشب که بارون اومد

این اثر را دانلود کنید

کوروش یغمایی، متولد دوازده آذر ۱۳۲۵، موسیقی را از کودکی و با ساز سنتور آغاز کرد. پس از آن سراغ ساز مورد علاقه خود، گیتار رفت. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سن هجده سالگی و با تشکیل گروه راک اینسترومنتال (بدون کلام) راپچرز آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۱ آلبوم مستقل کوروش یغمایی، «بازگشت از لبه‌ی پرتگاه» توسط کمپانی Now again منتشر شد.

این آلبوم شامل بهترین تک آهنگ‌هایی بود که او در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ اجرا کرده بود. یکی از آهنگ‌های این آلبوم قطعه «در انتها» است. یغمایی از رباعیات حکیم عمرخیام بهره می‌گیرد تا در قالب مدرن و امروزی آن را به گوش مخاطبانش برساند.

کوروش یغمایی یکی از خوانندگان مشهور سه دهه اخیر است که نام او درکنار خواننده‌ای چون «فرهاد مهراد» قرار گرفته است.

صدا، لحن و اجرای متفاوت او ویژگی‌هایی است که مخاطبان موسیقی و علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند.

کوروش یغمایی که با قطعه «گل یخ» برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرد؛ به هرحال در چند دهه اخیر هنرمند پرکاری نبوده و فعالیت‌هایش در تمام این دوره، به جز یکی دوسال در اواخر دهه ۷۰، با موانع پرشماری مواجه بوده‌اند.

حالا در چنین شرایطی و بعد از غیبت طولانی تک آهنگ او در آستانه سال ۱۴۰۰ منتشر شده است تا پیوندی دوباره با علاقه‌مندان موسیقی ایجاد کند.

این خبر می‌تواند برای علاقه‌مندان و طرفداران کوروش یغمایی خبری مهم و تازه باشد، که بار دیگر صدای خواننده محبوب خود را در اثری تازه می‌شنوند.

پایان پیام

کد خبر : 213066 ساعت خبر : 2:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=213066
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات