عشق است و پیداست اثری از سیامک جهانگیری را دانلود کنید

عشق است و پیداست اثری از سیامک جهانگیری را دانلود کنید

این مجموعه با آهنگسازی، اجرای کلارینت و آواز سیامک جهانگیری از سوی مؤسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

عشق است و پیداست

این آلبوم را دانلود کنید

به گزارش گلونی سیامک جهانگیری (نوازنده نی و کلارینت، آهنگساز، و مدرس دانشگاه)، در خصوص آلبوم عشق است و پیداست که با آهنگسازی، اجرای کلارینت و آواز او و همراهی سازهای کوبه‌ای بهزاد میرزایی منتشر شده گفت: «آنچه پیش روی شماست تجربه‌ای است آشنا بر بستر موسیقی دستگاهی ایران که تنها در روایت آن از سازی دیگر و بیانی دیگر استفاده شده است.

به کارگیری ساز کلارینت با مشخصات صوتی ویژه‌اش در اجرای قطعاتی بر بستر موسیقی ایرانی که برای این ساز ساخته و اجرا شده، ضمن ایجاد فضای موسیقایی آشنا از جهتی، با اجرای جواب آواز در بین قطعات، با رنگ صوتی و گستره‌ی صوتی‌اش سعی در ارائه‌ی فضایی دیگرگون در بستر موسیقی آوازی دارد.»

وی در ادامه گفت: «هدف من از خواندن آوازها و تصانیف نه خوانندگی بلکه خواندن آنچه می‌اندیشم و آنچه می‌خواهم، فارغ از صدایی در گستره‌ی صوتی مرسوم و بیشتر در جهت ارائه‌ موسیقی درون شعر است.

از دو جهت: موسیقی کلام و کلمات موسیقایی، که با طراحی آواز تلاش در ارائه‌ی آن فارغ از گستره‌ی صوتی موسیقی آوازی رایج را داشتم با صدایی بین زمزمه و خواندن.

از این جهت اجرای بخش آوازی را نیز با این خواسته انجام دادم. و سر آخر دوست عزیزم بهزاد میرزایی نیز با سازهای کوبه‌ای در رنگ‌آمیزی این اثر مرا همراهی کرد.»

سیامک جهانگیری

سیامک جهانگیری در سال ۱۳۵۰ به دنیا آمد. موسیقی و فراگیری ساز نی را نزد «عبدالتقی افشارنیا» از ۱۲ سالگی آغاز نمود.

در سال ۱۳۷۱ با ورود به دانشکده هنرهای زیبا و تحصیل در رشته موسیقی از محضر اساتیدی چون «مجید کیانی»، «داریوش طلایی» و … بهره جست و همزمان در زمینه نوازندگی از تجربیات «محمد علی کیانی‌نژاد» بهره‌های فراوان برد.

وی در سال ۱۳۷۶ با ارائه رساله نظری خود با عنوان «بررسی ساختار ملودی در نی» به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید در رشته موسیقی فارغ التحصیل شد.

پایان پیام

کد خبر : 208513 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=208513
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات