کتاب آخرین روزها منتشر شد

کتاب آخرین روزها منتشر شد

«یادداشت‌های روزانه‌ گوبلز» درباره تحولات ماه‌های آخر حکومت آلمان نازی است ولی در عین حال نقبی به گذشته هم می‌زند.

به گزارش گلونی یوزف گوبلز (۱۸۹۷ – ۱۹۴۵) در طول حیات خود آدمی وسواسی و دقیق بود و مرتب می‌نوشت. او تقریباً در تمام مقاطع حکومت نازی یادداشت‌هایش را نوشته که به صورت مجلدهای مختلف منتشر شده است.

کتاب حاضر که با عنوان فرعی «آخرین روزها» به همت هیو تره‌‌و‌ر روپر گردآوری شده، سندی دست ‌اول و مهم درباره‌ روزهایی‌ست که نفس حکومت نازی به شماره افتاده و نبرد نظامی را در تمام جبهه‌های شرق و غرب باخته بود.

کتاب آخرین روزها منتشر شد

این نخستین‌ بار در ۷۵ سال گذشته است که یادداشت‌های گوبلز به فارسی ترجمه و منتشر می‌شود؛ منبعی یگانه برای کاوش در ذهن بانفوذترین دستیار هیتلر، که حزب و حکومت نازی بدون او و شیوه‌های خلاقانه‌اش در تبلیغات _ فارغ از مثبت یا منفی بودن آن _ نمی‌توانست به موفقیت سیاسی دست یابد.

«آخرین روزها: یادداشت‌های روزانه گوبلز» بخشی از یادداشت‌های اوست که به روزهای پایانی اقتدار هیتلر و آغاز روند فروپاشی نازی‌ها اختصاص دارد.

این یادداشت‌ها، که اولین آنها در سه‌شنبه ۲۷ فوریه ۱۹۴۵ و آخرین‌شان در دوشنبه ۹ آوریل ۱۹۴۵ نوشته شده، تصویرگر دورانی از حکومت هیتلر است که او در سراشیب سقوط قرار گرفته و قوایش در آستانه درهم‌شکستن‌ بوده‌اند.

کتاب به کوشش هیو تره‌ور روپر گردآوری شده و علاوه بر یادداشت‌های روزانه گوبلز، با مقدمه ویراستار انگلیسی و ضمائمی همراه است.

در مقدمه ویراستار انگلیسی تصویری از شخصیت و افکار و فعالیت‌های گوبلز و چگونگی رشد او در حزب نازی و نقش مؤثر او در این حزب به دست داده شده است.

در پایان کتاب یک گاه‌شمار هم آمده است. ضمائم کتاب عبارتند از: «اعلامیه آدولف هیتلر خطاب به مردم برلین در ۲۲ آوریل ۱۹۴۵»، «نامه دکتر یوزف گوبلز به هرالد کوانت»، «نامه ماگدا گوبلز به هرالد کوانت»، «پی‌نوشت گوبلز درباره وصیت هیتلر» و «اعلان رسمی مرگ هیتلر».

کتاب «آخرین روزها: یادداشت‌های روزانه گوبلز» با ترجمه هوشنگ جیرانی در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 211095 ساعت خبر : 8:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211095
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات