متخلفان قاچاق چوب جنگلی چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

متخلفان قاچاق چوب جنگلی چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

خودروی قاچاق چوب جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کیار و لردگان در محورهای حاشیه منطقه حفاظت شده هلن، به دنبال گشت و کنترل شبانه روزی، موفق به شناسایی و متوقف کردن ۳ خودروی حمل چوب جنگلی قاچاق شدند.

در جریان این عملیات ها ۴ متخلف دستگیر و پرونده آنان برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

دو فقره از این تخلف‌ها با عملیات نامحسوس و در جریان گشت و کنترل شبانه پاسی از بامداد صورت گرفت و در یکی از عملیات‌ها نیز متخلفان با استفاده از خودروی سواری اقدام به قاچاق چوب جنگلی کرده بودند.

متخلفان قاچاق چوب جنگلی

ارج نهادن به نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار جنگل‌ها در نیل به توسعه پایدار و حفظ بستر حیات برای بقای انسان و همه موجودات زنده ضروری است.

منطقه حفاظت شده جنگلی هلن با وسعت ۴۰۲۳۱ هكتار در سال ۷۷ مبني بر حفاظت از ده درصد جنگل هاي كشور انتخاب و در سال ۷۸ تصويب شد و از سال ۱۳۸۹ حفاظت از این منطقه به اداره كل حفاظت محيط زيست استان محول شد.

منطقه حفاظت شده هلن در شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار از توابع استان چهار محال و بختیاری و در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شهر ناغان و ۱۱۰ کیلومتری جنوب شهر شهرکرد قرار دارد.

منطقه‌ مذکور وسعتی حدود ۴۰ هزار و ۲۰۰ هکتار دارد که ۳۰ هکتار آن جنگل و مابقی به‌صورت مرتع است. این منطقه کاملاً کوهستانی است که بلندترین نقطه آن، کوه بزمنی با ارتفاع ۳۲۲۵ متر و کمترین ارتفاع آن حاشیه رودخانه زیبای ارمند با ارتفاع ۱۱۶۸ متر از سطح دریا هستند.

علاوه بر رودخانه کارون با طول حدود ۶۵ کیلومتر و رودخانه ارمند، چشمه‌هایی همچون چشمه سیبا، آب سفید، تاگک، چشمه دل بالا و گردک، از منابع آب هلن هستند.

پایان پیام

کد خبر : 216199 ساعت خبر : 11:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216199
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات