گزارش بیماری خاص راهنما و مسافر به مدیر آژانس گردشگری الزامی است

اگر بیماری خاص دارید قبل از آغاز سفر به مدیر آژانس گردشگری بگویید

گزارش بیماری خاص به مدیر آژانس گردشگری الزامی ست

به گزارش گلونی راهنمایان گردشگری و مسافران وظیفه دارند وجود بیماری یا شرایط خاص سلامتی خود را قبل از آغاز تور گردشگر به مدیر آژانس یا راهنمای تور، گزارش کنند.

پس چه بیماری زمینه‌ای و خاص دارید و یا اگر در ماه‌های آغاز یا انتهای بارداری هستید حتما آژانس مورد نظر را مطلع کنید.

در بعضی از سفرها ترتیب دادن مقدمات تور به گونه‌ایست که امکان جابه‌جایی یا جایگزین کردن مسافر در زمانی کوتاه پیش از آغاز سفر وجود نخواهد داشت.

برای نمونه اجرای تور و سفر به کشورهای حوزه شینگن و یا درجه سختی تور طبیعت‌گردی و یا برنامه های تفریحی تور به گونه‌ای‌ است که اطلاع از شرایط جسمی و سلامت مسافر اهمیت ویژه‌ای دارد.

گزارش بیماری خاص به مدیر آژانس گردشگری الزامی است

خانم‌های باردار هم به ویژه در ابتدای بارداری باید بسیار مراقب باشند و عدم اطلاع دادن به آژانس یا راهنما ممکن است آن‌ها را دچار استرس یا فشار تعدد برنامه‌ها کند.

اگر مسافر پیش از سفر وضعیت سلامت خود را به تور گزارش کند، مدیریت می‌تواند با طراحی خدمات ویژه و یا جایگزین کردن راهنما یا تغییر در ارائه خدمات، این مسئله را مدیریت کند.

همچنین افرادی که دارای بیماریهای عصبی هستند و دارو مصرف می‌کنند لازم است که این موضوع را جدی گرفته و اطلاعات مربوط به بیماری و سوابق حملات عصبی را با مدیر آژانس مطرح کنند تا در طول سفر تهدیدی برای سلامت راهنما و برگزاری تور پیش نیاید.

بیشتر از مسافر سلامت و بیماری راهنمای تور اهمیت دارد.

راهنمای تور موظف است پیش از آغاز همکاری با آژانس در هر ماموریتی، شرکت را از وضعیت سلامت جسمی و روحی خود باخبر کند.

راهنما پیش از بستن قرارداد باید هر نوع بیماری قلبی، اراحتی عصبی، بارداری و …را به مدیریت آژانس اطلاع بدهد تا مشکلی در این زمینه برای مسافران، شرکت و خود راهنما به وجود نیاید.

پایان پیام

کد خبر : 212754 ساعت خبر : 10:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=212754
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات