غار علیصدر در نوروز ۱۴۰۰ تعطیل است

غار علیصدر در نوروز ۱۴۰۰ تعطیل است

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: «تعطیلی غار علیصدر تصمیم ستاد کرونا در استان همدان است و برای بازگشایی در نوروز برنامه‌ای نداریم».

به گزارش گلونی مهدی مجیدی، ظهر شنبه ۲۳ اسفند گفت: «در زمینه تعطیلی غار علیصدر، بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی جهان، تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان هستیم که تا این لحظه تصمیم ستاد بر تعطیلی غار بوده است».

تعطیلی غار علیصدر در نوروز ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: «فعلا هیچ برنامه‌‌ای برای بازگشایی غار در نوروز نداریم و بعید می‌دانیم این تصمیم تغییر کند و تا پایان اردیبهشت ماه غار علیصدر تعطیل خواهد بود».

مجیدی گفت: «بازگشایی و حضور مسافران برای بازدید از این غار آبی نیازمند شرایطی است که تصمیم‌گیرنده در این زمینه ستاد مقابله با کروناست».

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از گردشگران و هم استانی‌ها تقاضا کرد تا اطلاع ثانوی برای بازدید از این مجموعه گردشگری به علیصدر سفر نکنند.

او گفت: «مجموعه تفریحی توریستی شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور در طول سال و به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی همواره یکی از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان همدان است که نوروز ۱۴۰۰ برای حفظ سلامت گردشگران، امکان پذیرش بازدید کننده در آن نخواهد بود».

غار علیصدر در روستایی با همین نام و در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر همدان مرکز استان همدان و در شهرستان کبودرآهنگ واقع شده است.

این غار یکی از غارهای آبی ایران و از غارهای آبی قابل قایقرانی در جهان است. علیصدر همچنین دارای یکی از طولانی‌ترین مسیرهای قایق‌رانی درون غار شناخته می‌شود.

این غار در تاریخ ۱۳۸۷/۱۰/۱۵ به شماره ۲۳ در فهرست آثار ملی طبیعی ایران ثبت گردیده است.

غار علیصدر ( با عمر ۱۹۰ میلیون سال ) موجودی زنده و در حال حیات است _ تولد آن در دوره ی دوم ژوراسیک ( دوره دوم زمین شناسی ۱۹۰-۱۳۶ میلیون سال پیش ) صورت پذیرفته است.

اختلاف از سطح دریا ۲۱۸۰ متر و ورودی غار ۱۱۰ متر زیر سنگ‌های سطح زمین است.

پایان پیام

کد خبر : 215105 ساعت خبر : 6:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215105
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات