دانلود آلبوم ریما دونوازی گارمان و ناقاره با بهترین کیفیت

دانلود آلبوم ریما دونوازی گارمان و ناقاره با بهترین کیفیت

برادران اسداللهی در «ریما»، موسیقی مقامی آذربایجان را با موسیقی دستگاهی ایران و بداهه نوازی‌های بدیع ترکیب کرده‌اند و نتیجه، نه ایرانی و نه آذری و هم ایرانی و هم آذری است.

دانلود آلبوم ریما

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی کریستین فردریش لودویک بوشمن وقتی در سال ۱۸۲۲ آکاردئون را در برلین ابداع کرد، شاید هیچگاه فکرش را هم نمی‌کرد که در روزگاری نه چندان دور، شکلی از ساز ابداعی‌اش که قارمون یا گارمون نامیده می‌شود، در اروپای شرقی، روسیه و قفقاز به چنین محبوبیتی برسد.

البته بوشمن اگر می‌توانست صدای گارمونِ آذری را بشنود، شاید به سختی می‌توانست تشخیص بدهد این ساز، از آکاردئونِ ساخته او اقتباس شده است. زیرا نوای گارمون، امضای آذری پای موسیقی است.

گذر سازِ آذریِ اصالتا آلمانی به ایران هم افتاد و صدایش هم ایرانی شد؛ چنان که رحمان اسداللهی در نواختن این ساز، موسیقی دستگاهی ایران را هم دخیل کرد و با همراهی ناقاره برادرش، که آن هم سازی عمدتا آذری است، از ملودی‌های آذربایجانی به ردیف‌های دستگاهی گریز می‌زنند.

آلبوم «ریما» شش قطعه دارد که بعضی از آنها ساخته رحمان اسداللهی و استاد بیگجه خانی هستند، برخی از ملودی‌های فولکلوریک و باقی بداهه نوازی.

قطعات این آلبوم «سون پاییز»، «شادلیخ رینگی»، «کوچری»، «درآمد سه گاه»، «هیوا گلی» و «رنگ مینا» نام دارند.

این آلبوم در سال ۱۳۹۴ منتشر شد و در دسترس قرار گرفت.

از وحید اسداللهی و رحمان اسداللهی تا کنون مجموعه آلبوم‌های «ردیف های موسیقی آذربایجان»، «نغمه‌های آذربایجان ایران»، «رنگ‌های آذربایجان»، «وصال»، «گؤروش»، «ماهور هندی»، «ائلین»، «مونس»، «رقص‌های آذربایجان»، «ریتم‌های آذربایجان» و … منتشر شده است.

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 225929 ساعت خبر : 5:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=225929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات