آرزوی سلامتی برای مرحوم پرویز مشکاتیان در تلویزیون

آرزوی سلامتی برای مرحوم پرویز مشکاتیان در تلویزیون

به گزارش گلونی بعید است تلویزیون بتواند وجهه خود را به عنوان رسانه فرهیختگان جامعه حفظ کند، وقتی هر روز گاف جدیدی از کلام مجریان و کنداکتور برنامه‌هایش بیرون می‌زند.

گویندگان تلویزیون که اغلب با تبختر و ژست فرهنگ‌دوستی و همه چیزدانی رو به دوربین می‌نشینند و با لبخند و ابروهای بالاانداخته، به بینندگان و مهمانان برنامه شان فخر سواد و معلومات می‌فروشند، این بار مرتکب اشتباهی عجیب شده‌اند.

درحالی که استاد «پرویز مشکاتیان» آهنگساز، موسیقی‌دان، استاد دانشگاه در ۳۰ شهرور سال ۸۸ و در سن ۵۴ سالگی دار فانی را وداع گفتند، مجری یک برنامه تلویزیونی همزمان با سالروز تولد ایشان، برای این استاد فقید موسیقی آرزوی سلامتی کرد!

اگر نام بزرگ استاد مشکاتیان و سوگ تلخ ایشان را که آغازگر پاییز در سال ۸۸ بود، و به شکل گسترده‌ای در رسانه‌ها یه آن پرداخته‌ شد، کنار بگذاریم، ندانستن چنین موضوعی برای یک مجری رسانه ملی که ازقضا برنامه های موسیقی محور نیز اجرا می‌کند، قابل توجیه نیست.

آرزوی سلامتی برای مرحوم پرویز مشکاتیان

نماشای گلونی را دنبال کنید

چنین اتفاقی یعنی این مجری بزرگوار، دست کم ۱۲ سال از از خبرهای عمومی حوزه کاری خودش فاصله دارد.

یعنی در این دوازده سال اطلاعات عمومی‌اش دست کم در موضوعاتی که درباره آنها اظهار نظر می‌کند، به‌روز‌رسانی نشده و کارگردان و تهیه کننده و دیگر عوامل هم لابد مثل ایشان بی‌خبر بوده‌اند که از اتاق فرمان برای تصحیح مجری اقدامی نمی‌کنند.

ممکن است کسی بگوید اصلا چرا انتظار داریم یک مجری درباره همه افراد فعال در یک حوزه مطلع باشد؟

اول اینکه استاد پرویز مشکاتیان که علامه شفیعی کدکنی در سوگ او سرود: «ای دوست وقت خفتن و خاموشی‌ات نبود/ وز این دیار دور فراموشی‌ات نبود/ تو روشنا سرود وطن بودی و چو آب/ با خاک تیره‌روز هم آغوشی‌ات نبود»، یک فرد معمولی در حوزه موسیقی معاصر کشور نیست.

دوم اینکه از اطلاع داشتن تا با اعتماد به نفس اطلاعات غلط دادن از طریق رسانه، زمین تا آسمان فرق است.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 225980 ساعت خبر : 12:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=225980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات