خوزستانی کولر اضافی دارد که خاموش کند؟

خوزستانی مگر کولر اضافی دارد که خاموش کند؟

به گزارش گلونی سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به میانگین افزایش دما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته جاری، از شهروندان خوزستانی خواست تا با «خاموش کردن کولرهای اضافی» صنعت برق را در تامین برق یاری کنند.

کیومرث زمانی گفت: «با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش ۶۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق آبی در استان خوزستان، در ۱۸ ساعت از شبانه‌روز بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ مگاوات از توان برق مورد نیاز خوزستان از شبکه سراسری تامین می‌شود».

وی افزود: «از آنجا که در هفته جاری، متوسط دمای کل کشور ۱.۴ درجه افزایش خواهد داشت و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی می‌شود، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا می‌کند».

خوزستانی مگر کولر اضافی دارد که خاموش کند؟

زمانی اعلام کرده که مردم باید شعار «لامپ اضافه خاموش» را با شعار «کولر اضافی خاموش»، جایگزین کننند تا هم هزینه‌های اقتصادی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدمات‌رسانی بهتر به هموطنان یاری کنند!

سخنگوی صنعت برق درحالی برای جبران کمبود تولید برق، از شهروندان استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضای مدیریت مصرف برق را دارد که پیش بینی دمای شهر اهواز و اغلب شهرهای این دو استان در هفته جاری بین ۴۶ تا ۴۹ درجه سلسیوس است.

ماندن در معرض گرمای شدید می‌تواند دمای بدن انسان را به ۴۰ درجه و حتی بالاتر برساند.

حتی قبل از این دما، یعنی در ۳۹ درجه هم افت هوشیاری آغاز می‌شود.

پس از آن به واسطه گشاد شدن عروق، آب بدن به تدریج از دست می‌رود.

در ۴۰ درجه پرخاشگری و بی‌قراری اجتناب‌ناپذیر است.

در این دما ممکن است شوک گرمازدگی رخ دهد که در صورت عدم مراقبت فوری به مرگ می‌انجامد.

با وجود تجربه هرساله و عادت مردم جغرافیای گرمسیر ایران به گرما، عدم مدیریت مصرف اگر منجر به ضرورت قطع برق شود می‌تواند در بلند مدت سلامتی شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد.

سوال بزرگ اما این است: خوزستانی مگر کولر اضافی دارد که خاموش کند؟ اصلا مگر در آن گرما کولری هست که نقش اضافه داشته باشد؟

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 230941 ساعت خبر : 7:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=230941
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات