فراخوان کتاب سال جوانان تا ۱۰ تیر تمدید شد

فراخوان کتاب سال جوانان تا ۱۰ تیر تمدید شد

مهلت ثبت نام و پذیرش آثار دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران تا دهم تیر ماه تمدید شد.

به گزارش گلونی با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پوشش گسترده اخبار این رویداد در رسانه‌های گروهی، از سوی برخی ناشران و نویسندگان جوان که فراخوان سال ۱۴۰۰ دیر به آگاهی ایشان رسیده بود، پیوسته درخواست‌هایی مطرح می‌شد تا مهلت پذیرش تمدید شود.

بدین روی دبیرخانه جایزه کتاب سال جوانان در پاسخ به علاقه‌مندان اعلام کرد، پدیدآورندگانی که آثار پیشنهادی خود را در این آدرس به ثبت رسانده‌اند، تا پایان ساعت اداری پنج شنبه ۱۰ تیر فرصت دارند تا دو نسخه از هر عنوان کتاب را به همراه تصویر اسناد هویتی به نشانی تهران، پل کالج، ابتدای خ حافظ، خیابان بامشاد، شماره دو، واحد یک، کدپستی ۱۵۹۹۶۱۷۷۱۱ بفرستند.

جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مهم‌ترین رویداد فرهنگی نیمه نخست سال در حوزه کتاب است که با آرمان نکوداشت و تشویق برترین پدیدآورندگان جوان ایران زمین با راهبری کانون فرهنگ و اندیشه ایرانیان و همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران سامان یافته است.

گفتنی است جشن نکوداشت برگزیدگان این جایزه در روز ۸ امرداد به فرجام خواهد رسید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، شماره‌های ۸۸۹۴۸۸۲۰-۰۲۱ و ۰۹۳۶۸۸۵۸۹۹ آماده پاسخگویی هستند.

درباره جایزه

در ايران به مانند همه کشورهای فرهنگ دوست جهان، فراتر از جوايز ادبی ريز و درشت كه به يادبود يك رخداد يا به پاسداشت يك فرزانه نامگذاری شده است، از چند دهه پيش آيين گزينش سالانه برترين‌‌های نشر در چارچوب «كتاب سال ايران»، سنجه بنیادین برای شناسايی آثار نوشتاری كشور بوده است.

كتاب سال ايران يا به بيان درست‌تر كتاب سال ایران، آييني فراگير و گسترده برای سنجش همه كتاب‌هايی است كه در يك سال خورشیدی به چاپ رسيده‌اند و در پيشگاه مردم قرار گرفته‌اند.

به دليل همين گستردگی و فراگيری دامنه گزينش، هميشه بسياری از آثار كه اتفاقاً از جايگاهی ستودنی برخوردار بودند اما به هر روی تاب هماوردی با یلان دانشور و اديب نداشتند، از گردونه بيرون می‌مانند.

فراتر از كتاب سال مرجع كشور، نمونه‌هايی چون كتاب سال‌های‌ موضوعی مانند طنز، شيدا (موسيقی)، دفاع مقدس، ولايت و …، همچنين کتاب سال‌های‌ صنفی مانند پزشكی، حوزه، دانشجويی و … يا حتی جوايز ادبی جنسيتی مانند جايزه پروين در ایران داشته‌ایم ولی تاکنون کتاب سالی برپایه رده‌بندی سنی، به داوری نوقلمان نپرداخته است.

فراخوان کتاب سال جوانان تا ۱۰ تیر تمدید شد

روشن است يك ورزشكار زير ۲۰ سال كه توانسته پيروزی‌های چشمگيری در رسته خود داشته باشد و سرآمد هم نسلان شود، در پيكار با ورزشكار سن بالاتر و لزوماً پر تجربه‌تر شرايطی نابرابر دارد.

بر پايه همين نگرش، يک نويسنده تازه كار و نوپا در رويارويی با يک نويسنده كهنه‌كار و زبردست از توان پايين‌تری براي شانه به شانه‌ شدن بهره‌مند است.

بدين‌روی سزاوارانه می‌نمود تا براي شكوفايی نسل جوان قلم‌ به ‌دست كشور، برنامه ويژه‌ای فراهم آید.

و پایه گذاری «جایزه ملی كتاب سال جوانان ایران» پاسخی به این نیاز همیشگی بود.

کتاب سال جوانان رویداد بزرگ فرهنگی براي گزينش برترين نویسندگان، مترجمان و پديدآورندگان جوان – زير ۲۹ سال – حوزه كتاب ايران است كه وظيفه ‌دارد همه ساله به رصد بهترين آثار جوانان بپردازد.

آرمان این جایزه ملی، ارج گزاری جوانان شيفته دانش، پژوهش و آموزش ايران، همچنین بازنمایی، دلگرمي و تشویق ايشان است.

کاری بس شایسته که سامان بخش گستره فرهنگ نوشتاری ایران و جوانان اهل قلم آن است و بسترساز آینده درخشان برای نسل نوی میهن.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231924 ساعت خبر : 4:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات