ارزان ترین ماشین در ایران چقدر قیمت دارد

ارزان ترین ماشین در ایران چقدر قیمت دارد

به گزارش گلونی برای خرید ارزانترین ماشین در بهار ۱۴۰۰ دست کم به بیست تا سی میلیون تومان پول نیاز هست.

صدرا محقق در گزارشی تصویری که در اینستاگرام و یوتیوب منتشر شده، به سراغ ۵ ماشین ارزان قیمت از روی آگهی‌های سایت دیوار است.

بنا به روایت او حداقل مبلغی که برای یک ماشین قابل استفاده در این شرایط می‌شود پرداخت بین بیست تا سی و چد میلیون تومان آن هم به ماشین‌هایی است که بین بیست تا چهل و چند سال از تولید آنها می گذرد.

ارزان ترین ماشین در ایران چقدر قیمت دارد

گزارش صدرا محقق را ببینید و اینستاگرام پنشتا را دنبال کنید

نماشای گلونی را دنبال کنید 

رنو، پی‌کی، پیکان، پژوی ۲۰۵، ماشین‌های کلاسیک دهه هفتاد و هشتاد میلادی، خوردروهایی هستند که این روزها می‌توان با این مبلغ در بازار معامله کرد.

این در حالیست که تا همین دو سه سال قبل اغلب خودروهای صفر وطنی، قیمتش زیر صد میلیون تومان بود و با سی میلیون پس انداز می‌شد پراید یا تیبای صفر خرید.

قیمت‌گذاری خودروی کارکرده اگرچه تابعی از قیمت خودروی صفر است و با افزایش و کاهش آن نوسان می‌یابد، اما عوامل مهم دیگری نیز در بالا و پایین شدن قیمت یک خودرو در بازار دست دوم موثر هستند.

از خط و خش روی بدنه گرفته تا زنگ‌زدگی یا لزوم تعویض یا کمبود قطعات خودرو، هر کدام درصدی افت قیمت برای خودرو به همراه خواهد داشت.

هر خودرویی طول عمر مشخصی دارد و بعد از آن زمان بیشتر هزینه‌زا خواهد بود.

این طول عمر مشخص برای هر ماشین و هر مدلی متفاوت با دیگری است.

خرید و فروش خودروی کارکرده زمانی می‌تواند یک کار عاقلانه و منطقی باشد که به الزامات آن توجه کنیم.

مهم‌ترین الزام این است که خودروی مورد نظر کمتر از طول عمر مفید خود کارکرده باشد.

اما قیمت خوردو در یکی دو سال اخیر چنان بالا رفته که مردم برای رفع نیازشان به خودرو حتی سن و طول عمر مفید خودرو را نیز در نظر نمی‌گیرد.

همین‌قدر که خودرویی در این وانفسا راه برود و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل احیانا بتواند چرخ زندگی را نیز تا حدودی بچرخاند، برای خریداران خودروی ارزان قیمت، که البته چندان هم ارزان به نظر نمی‌رسد، کافی است.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 227043 ساعت خبر : 7:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=227043
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات