بحران کرونا در سیستان و بلوچستان و برخورد با برگزارکنندگان مراسم جمعی

بحران کرونا در سیستان و بلوچستان و برخورد با برگزارکنندگان مراسم جمعی

به گزارش گلونی معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل با ادامه دار شدن وضعیت بحرانی این استان اعلام کرد:« به دلیل شرایط ویژه و بحرانی و امکان ابتلای افراد به سویه جدید کرونا مراسم‌های عزا به شکل محدود وفقط باحضور اعضای درجه یک فرد متوفی برگزار می‌شود.

کلیه تالارهای پذیرایی و همچنین برگزاری مراسم‌های عروسی تعطیل اعلام شده و با کسانی‌که در منازل‌شان مراسمی برگزار کنند برخورد قانونی وقضایی می‌شود».

عباسعلی ارجمندی افزود:«درچنین شرایط بحرانی نمی‌توان تنها از یک ارگان یا اینکه تنها از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داشت که بحران را رفع کند، بلکه باید همگی درکنار هم درجهت رفع شرایط ایجاد شده به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاییم تا بتوانیم به روزهای عادی برگردیم و از بحران نجات پیدا کنیم».

بحران کرونا در سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: اگر در مواقعی که اوضاع عادی‌ است باید هرمسئولی که به وظیفه‌اش عمل نکرد پاسخگوی عملکردش به مردم و همه دل‌سوزان باشد ولی اکنون که شرایط بحرانی‌ است و ویروس کرونا باعث شده تا مردم اینگونه مبتلا شوند و آمار مبتلایان بالابرود و برخی از افراد جان خود را از دست بدهند.

آیا صلاح است که به جای اینکه همه درکنارهم باشیم و به بهبود شرایط و در برون رفت از بحران به همدیگر کمک کنیم به فکر شانتاژ گری و تنش در جامعه باشیم؟

یقینا جوابی که خواهید داد این است که صلاح نیست که در چنین شرایطی یکدیگر را تنها رها کنیم و بی تفاوت از کنار قضیه بگذریم».

اگر مردم استان سیستان و بلوچستان با وجود تمام محرومیت‌ها، به توصیه‌های بهداشتی، زدن ماسک و لغو مراسم جمعی، توجه نکنند، گسترش ویروس در گوشه‌و کنار این استاد ادامه خواهد یافت.

در صورت همراهی نکردن مردم نه مسئولان استانی و نه گروه‌های جهادی و خیرین، برای کمک به رفع بحران گذر از خیز کرونا در این استان کاری از پیش نخواهند برد.

هرچند انتظار به حق مردم در کنار ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی استان، تسریع واکسیناسیون کرونا و کمک به کنترل شیوع بیماری از این طریق است و مسئولان بهداشتی کشور و ستاد کرونا، باید این موضوع را به شکل جدی دنبال کنند.

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235151 ساعت خبر : 2:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235151
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات