دانلود آلبوم منظومه شخصی پیتر سلیمانی پور از گلونی

دانلود آلبوم منظومه شخصی پیتر سلیمانی پور از گلونی

این مجموعه یازده قطعه دارد و از سوی نشر هرمس منتشر شده است.

دانلود آلبوم منظومه شخصی

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی پیتر سلیمانی پور از ایران شروع می‌کند؛ از ساز و ضرب جنوب و نغمه‌های آذری و گریزی به موسیقی دستگاهی.

اما بعد، از مرزها رد می‌شود و به گوشه‌ و ‌کنار نقشه جغرافیا سرک می‌کشد؛ از ملودی‌های عربی تا آن دورترها، تا جَز آمریکایی.

در این منظومه خویش ساخته می‌گرداندت، در «منظومه شخصی»اش.

آلبوم «منظومه شخصی» را می‌شد اثری به سبک موسیقی ملل دانست اگر دست کم هر قطعه آن به سیاق موسیقی ملتی، فرهنگی یا سرزمینی خاص بود.

اما پیتر سلیمانی پور در منظومه‌اش، چنان سبک‌ها، سازها و ملودی‌ها را در هم آمیخته که این آلبوم را باید اثری تلفیقی دانست، گرچه رنگ و بوی موسیقی فولک و جَز در آن پررنگ‌تر از سبک‌های دیگر است.

قطعات آن «یک هفته آفتاب»، «بوی کودکی»، «در شهر نیست»، «رمز»، «رو در رو»، «لطف ابهام»، «شادی»، «خستو»، «صفای باطن»، «رقص عروس» و «البلوز» نام دارند.

آهنگ‌سازی آلبوم «منظومه شخصی» را پیتر سلیمانی پور انجام داده است. این اثر را باید مجموعه‌ای از موسیقی‌های اقلیم‌های متفاوت دانست که در آن، موزیک معاصر غربی، به ویژه جز با موسیقی فولک ایران و کشورهای همسایه ترکیب شده است.

سازبندی بسیار گسترده‌ای در آلبوم وجود دارد؛ به طوری که دو قطعه با یک سازبندی مشابه به ندرت یافت می‌شود. در هر قطعه بیانی متفاوت با فضایی متفاوت، شنونده را غافلگیر می‌کند.

پیتر سلیمانی پور، همایون نصیری، علی رحیمی، آیدین احمدی نژاد، سعید نایب محمدی، کسرا ابراهیمی و بابک ریاحی پور با سازهای بادی چوبی، سازهای کوبه ای، گیتار، گیتار باس، تنظیمات کامپیوتری، ویولنسل و عود در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند.

با دانلود قانونی حقوق مادی و معنوی این اثر را رعایت کنیم.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233899 ساعت خبر : 7:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233899
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات