قاتل آدم قاتل حیات وحش هم بود

قاتل آدم قاتل حیات وحش هم بود

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان فردی که پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فاریاب به‌عنوان مشارکت در قتل دستگیر شده بود، شکارچی حیات وحش هم از کار درآمد.

محمودی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کهنوج گفت: «فردی که به‌ عنوان مشارکت در قتل از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فاریاب دستگیر شده بود با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فاریاب و بازرسی تصاویر گوشی او شکارچی حیات وحش از کار درآمد.»

وی همچنین افزود: «اداره محیط زیست شهرستان کهنوج علیه وی، به دلیل شکار یک راس جبیر شکواییه‌ای طرح و به دادگاه بخش فاریاب ارائه نمود.»

قاتل آدم قاتل حیات وحش هم بود

هر چند که علت و انگیزه این فرد مشخص نیست و می‌تواند از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد اما اولین سوالی که پیش می‌آید این است که قاتل چطور توانسته در حیات وحش دست به چنین اقدامی بزند و مسئولان مربوطه بعد از ارتکاب قتل یک انسان به این موضوع پی ببرند؟

این که بگوییم قتل حیات وحش مقدمه‌ای برای قتل انسان است، شاید گزاره‌ای نادرست و غیرقابل تصور به نظر برسد.

اما باید به این نکته توجه کرد که نبود نظارت صحیح و عدم مجازات چنین جنایت‌کارانی که به حیات وحش هم رحم نمی‌کنند، می‌تواند افراد را در برابر جرم‌های دیگر جسورتر کند.

در اصل وقتی فرد متوجه بشود که نظارت صحیح بر رفتار آدم‌ها در محیط طبیعی وجود ندارد، امنیت خاطر پیدا کرده و ممکن است دست به اقداماتی به مراتب شدیدتر از آن بزند.

گفتنی است نظارت مسئولان و برخورد و عملکرد آنان در حوزه‌های مختلف است که می‌تواند جلوی متخلفان را بگیرد و قبل از آن که جان انسان‌ها و یا موجودات دیگر در حیات وحش به خطر بیفتد، آنان را به سزای اعمال‌شان برساند و همچنین از ارتکاب جرم و جنایت توسط دیگر افراد جلوگیری کند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236438 ساعت خبر : 1:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات