تصاویر ثبت شده دوربین تله از یوزپلنگ آسیایی به نام فراز

تصاویر ثبت شده دوربین تله‌ از یوزپلنگ آسیایی به نام فراز

به گزارش گلونی امیر عبدوس  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در صفحه خود نوشت:

«در ادامه پایش تصویری زیستگاه‌های توران توسط دوربین‌های تله‌ در دو ماه اخیر تصاویر تازه و جذابی از یوزپلنگ آسیایی به دست آمده است.

هرچند فرد جدیدی نسبت به یوزپلنگ‎های ایرانی شناسایی شده قبلی ثبت نشد اما اطلاعات ارزشمندی به دست آمده است که به تدریج تقدیم خواهم نمود. یکی از این تصاویر را در اینجا مشاهده می‎فرمایید. همین پانزده ثانیه کافی است که فراز و جنسیتش را بشناسیم.

این یوزپلنگ از یوزهای شناسنامه‌دار قبلی است که نامش را فراز گذاشته بودیم. او یکی از یوزهای نر پارک ملی توران است که در زمستان سال گذشته برای اولین‌بار در پارک ملی و درست در مکانی که هم‌زمان فیروز علامت‌گذاری می‌کرد مشاهده و ثبت شده بود.

جا دارد از زحمات دوستان و همکاران و محیط‌بانان عزیز که در تامین و نصب دوربین‌ها تلاش وافری داشتند، به ‌خصوص اعضای محترم انجمن یوزپلنگ ایرانی که در این روزهای گرم سال با تمام توان در جستجو و ردیابی این گونه هستند، صمیمانه قدردانی نمایم.

از پویان بهنود عزیز که مثل همیشه زحمت به روزرسانی شناسنامه‌ها را بر عهده دارند بی‌نهایت سپاسگزارم»

یوزپلنگ آسیایی به نام فراز

نماشای گلونی را دنبال کنید

خارتوران

گفتنی است پارک ملی توران با نام خارتوران نیز شناخته می‌شود. این پارک در منتهی‌الیه شرقی استان سمنان و در جنوب شرقی شهرستان شاهرود قرار دارد. قسمتی از بخش شرقی آن در سبزوار استان خراسان رضوی است.

این مجموعه در ضلع جنوبی جاده تهران به مشهد، شرق دهستان طرود، غرب دهستان زمان‌ها و شمال شرقی کویر مرکزی ایران قرار دارد. این منطقه به آفریقای ایران معروف است.

این پارک پس از پناهگاه حیات‌وحش نایبندان در طبس عنوان دومین مجموعه حفاظت شده وسیع ایران را دارد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236597 ساعت خبر : 1:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236597
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات