امیلی برونته و شخصیت های داستانی که مانند خودش بودند

امیلی برونته و شخصیت‌های داستانی که مانند خودش بودند

به گزارش گلونی در سرتاسر تاریخ ادبیات، کجا می‎‌توانید خانواده‎‌ای با سه دختر پیدا کنید که همگی نویسنده و شاعر باشند؟

خواهران برونته از عجیب‎‌ترین نمونه‎‌هایی‎‌اند که هر سه نفرشان در فاصله زمانی بسیار کوتاهی به دنیا آمدند، به یک روش زندگی کردند، به ادبیات رو بردند و دست به نوشتن رمان زدند و در نهایت، باز هم در فاصله زمانی اندکی در سنین جوانی از دنیا رفتند.

در بین این سه خواهر امیلی متفاوت‎‌تر از دوتای دیگر بود. او کوچک‎‌تر از شارلوت و بزرگ‎‌تر از آن بود و جالب آن که در عین نبوغ فوق‎‌العاده خشونت نسبتا زیادی هم داشت. به طوری که خواهرهایش هم تا حدی از او وحشت داشتند.

ویژگی‎‌های شخصیتی امیلی جین برونته در درون شخصیت‌های داستانی‎‌اش هم دیده می‎‌شود. او گاه‎‌گاهی دست به خلق شخصیت‎‌هایی می‎‌زد که مثل خودش بسیار باهوش بودند و در عین هوش وافر مهارت‎‌های اجتماعی و ارتباطی کمی داشتند.

امیلی در سی‎‌ام جولای سال ۱۸۱۸ در یورک شایر بریتانیا به دنیا آمد و همراه با خواهرهایش در فقر، ترس و اضطراب زندگی کرد.

این وضع زندگی و همین‌طور شرایط آب و هوایی منطقه زندگی تاثیر بسزایی بر آثار امیلی و دیگر خواهران نویسنده‎‌اش گذاشت. با تمام مشکلاتی که خواهران برونته در زندگی کوتاه‌مدت‌شان پشت سر گذاشتند، توانستند قدم در راهی بگذارند که کمتر زنی در بریتانیای آن روزها آن را طی کرده بود.

این خواهران راه بسیاری از زنان و مردان هنرمند را روشن کردند و سرمشق بسیاری از نویسندگان شدند. ویرجینیا ولف، نویسنده شهیر انگلیسی، در اینباره گفته است که: «ما به‌ عرصه‌ دنیایی آزاد گام می‌نهیم که خواهران برونته به‌ آفرینش آن قد برافراشتند.» در فاصله اندکی شارلوت برونته؛ جین ایر، امیلی؛ بلندی‎‌های بادگیر و آن؛ اگنس گری را به دنیای ویکتوریایی و سرد انگلستان وارد کردند.

محققان، امروزه گمان می‎‌کنند علت مرگ زودهنگام این خواهرها آب شربی بوده که از گورستان می‎‌گذشته و در طولانی مدت این خانواده را از پا درآورده است. سوالی که پیش می‎‌آید، این است که اگر خواهران برونته عمر طولانی‌تری داشتند، تا کجا می‎‌توانستند دنیای ادبیات را دگرگون کنند؟

جین آستین خالق رمان غرور و تعصب

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238330 ساعت خبر : 4:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238330
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات