رهاسازی خرس سیاه گرفتار در کلاس

رهاسازی خرس سیاه گرفتار در کلاس

به گزارش گلونی یک قلاده خرس سیاه که امروز به محوطه آموزشی هنرستان کشاورزی بخش مرکزی روستای آبنمای شهرستان رودان وارد و گرفتار شده بود پس از بیهوشی توسط مأموران محیط‌زیست هرمزگان برای رهاسازی در زیستگاه طبیعی در شهرستان رودان انتقال یافت.

رهاسازی خرس سیاه

فیلمی از لحظه رهاسازی و بعد از آن خرس سیاه در طبیعت که دیروز توسط محیط‌بانان از داخل یک مدرسه در رودان هرمزگان نجات یافته بود را ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است شهرستان رودان از زیستگاه‌های اصلی خرس سیاه در هرمزگان است.

خرس سیاه آسیایی نماد زیست محیطی استان هرمزگان و یکی از گونه‌های حیات وحش به شدت در معرض خطر انقراض در ایران است که در ایران فقط در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان پراکندگی دارد.

بر اساس مطالعات انجام شده وجود این گونه باارزش در بسیاری از مناطق کوهستانی شهرستان‌های میناب، بشاگرد و رودان استان هرمزگان محرز است.

علت این که حیوانات به محل زندگی انسان‌ها نزدیک می‌شوند را می‌توان در کم آبی و خشکسالی بعضی مراتع جست‌وجو کرد.

همین موضوع می‌تواند به زیست طبیعی این حیوانات آسیب بزند و تغییر محیط زندگی آنان به ضررشان تمام شود.

از طرفی ساخت جاده در نزدیکی محل زندگی آنها مزید بر علت شده و می‌تواند مرز موجود بین محل زندگی حیات‌وحش و انسان را بر هم بزند.

از این رو می‌توان با فاصله گرفتن و احداث  آبشخور در مناطق دورتر از اراضی کشاورزی و نزدیک به محل زندگی این حیوانات، آنان را در منطقه امن‌شان نگه داشت.

روشی که هم بتواند فاصله محیط انسان و سایر حیوانات را حفظ کند و هم با توجه به خشکسالی‌های اخیر غذای مورد نیاز این گونه‌های جانوری را تامین کند.

خرس سیاه آسیایی گونه با ارزش در حال انقراض

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243024 ساعت خبر : 5:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243024
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات