نقش تکاور در مافیا و یافتن مسیر درست در بازی

نقش تکاور در مافیا و یافتن مسیر درست در بازی

به گزارش گلونی گاهی گروه مافیا در بازی بدون آن که آگاه باشند، نشانه‌هایی به شهروندان نشان می‌دهند که شهروندان متوجه می‌شوند راه درست را در پیش گرفته‌اند یا خیر.

از رای گیری‌ها یا تیرهایی که در شب به هدف می‌نشینند می‌توان خط فکری مافیا را دریافت کرد و با توجه به آن بازی را ادامه داد.

یکی از نقش‌هایی که مستقیماً به این موضوع ارتباط دارد، تکاور است.

تکاور شهروندی است که وظایف تک تیرانداز بازی را برعهده دارد با یک تفاوت؛ او زمانی می‌تواند از تیر خود استفاده کند که مورد هدف مافیا قرار گرفته باشد.

یعنی تکاور با اعلام راوی، اگر در شب مورد حمله مافیا واقع شده باشد، حق تیر دارد. اگر مافیا را بزند، مافیا و اگر شهروند را بزند خود تکاور از بازی بیرون می‌رود و اگر رئیس مافیا مورد حمله تکاور قرار بگیرد، اتفاقی نمی‌افتد.

نقش تکاور در مافیا

یکی از توصیه‌ها به دارنده نقش تک‌تیرانداز می‌تواند توصیه‌ای درباره زمان استفاده از تیر است. اما تکاور نمی‌تواند چنین برنامه‌ای داشته باشد. چون مافیا زمان استفاده آن را تعیین می‌کند.

بنابراین تا زمانی که تکاور مورد حمله قرار نگرفته، باید با ذهن شهروندی خود بازی کند و همانند دیگر بازیکنان با دقت و استدلال بازی را جلو ببرد.

یکی از قابلیت‌های پیش بینی نشده این نقش همین موقعیت تصادفی است. موضوعی که حین بازی می‌تواند نشان دهد، تکاور بازی را به درستی جلو می‌برد یا خیر.

مافیا علاوه بر آن که در شب‌های اول، شات پرت یا تیر بی‌هدف می‌زند، غالباً شهروندانی که خود را درگیر مسائل شهر نمی‌کنند و به نفع مافیا رای می‌دهند هم در شهر نگه‌می‌دارند.

از این رو تکاور با استفاده از اتفاقات شب می‌تواند متوجه شود که مسیر شهر را به درستی طی کرده یا خیر و با توجه به آن برای ادامه بازی، برنامه ریزی کند.

طنز: نقش تک تیرانداز در مافیا و قدرتی که دست شهروند می‌افتد

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 242089 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242089
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات