کرونا مو واریانت جدید در کلمبیاست

کرونا مو واریانت جدید در کلمبیاست

به گزارش گلونی و به نقل از گاردین سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جهش مو (Mu)، یا B.1.621، که ابتدا در کلمبیا شناخته شده است، را جز واریانت‌های «قابل توجه» دسته‌بندی کرده است.

این واریانت ابتدا در کلمبیا شناسایی شده است اما مواردی از ابتلا در آمریکای جنوبی و اروپا ثبت شده است.

بولتن هفتگی سازمان جهانی بهداشت در مورد پاندمی اعلام کرده است که این واریانت، مانند واریانت بتا، جهش‌هایی کرده است که ممکن است بیشتر در برابر واکسن‌ها مقاوم باشد، اما برای بررسی این موارد، مطالعات بیشتری لازم است.

گفته می‌شود: از زمان شناسایی اولین موارد ابتلا به این واریانت در کلمبیا در ژانویه سال ۲۰۲۱، چند گزارش پراکنده از موارد ابتلا به واریانت MU وجود دارد و برخی از موارد شیوع گسترده‌تر در کشورهای دیگر در آمریکای جنوبی و اروپا گزارش شده است.

با وجود اینکه که شیوع جهانی واریانت Mu در میان مواردی که توالی ژنتیکی آنها بررسی شده است کاهش یافته است و در حال حاضر کمتر از ۰.۱٪ است، شیوع آن در کلمبیا (۳۹٪) و در اکوادور (۱۳٪) به طور مداوم افزایش یافته است.

کرونا مو واریانت جدید در کلمبیاست

اپیدمیولوژی واریانت مو Mu در آمریکای جنوبی، به ویژه با چرخش همزمان واریانت دلتا، برای رصد تغییرات، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

چهار واریانت کروناویروس جزو واریانت‌های نگران‌کننده توسط سازمان جهانی بهداشت دسته‌بندی شده‌اند: واریانت آلفا که اولین بار در کنت انگلستان ثبت شده است و در ۱۹۳ کشور دیده شده است، بتا در ۱۴۱ کشور، گاما در ۹۱ کشور  و دلتا در ۱۷۰ کشور دیده شده‌اند.

واریانت Mu پنجمین واریانت قابل توجهی است که توسط این سازمان دسته‌بندی شده است. واریانت لامبدا نیز در همین دسته‌بندی قرار گرفته است.

درباره سویه لامبدا چه می‌دانیم؟

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 243331 ساعت خبر : 2:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243331
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات