گزارش هزینه کرد زاگرس در آتش ۱۴۰۰

گزارش هزینه کرد کمک های مردم به موسسه گلونی

روشی که امسال در پیش گرفتیم این بود که مبالغی در اختیار گروه‌ها قرار گرفت و آنها خودشان بر حسب نیازمندی خرید کردند و فاکتور فرستادند.

سپاس بی‌کران از لطف و حمایت محمد درویش، انجمن دوست‌داران محیط‌زیست قلعه تل، بنیاد حمایت از مناطق محروم ایفا، خانم سارا شاهرخی، علی طهماسبی، امید سجادیان، میثم مرادی، حمیدرضا نبی‌زاده و خانم میترا حجار.

به گزارش گلونی از آغاز سال جدید و با شروع فصل گرما، زنگ خطر آتش‌سوزی برای مناطق جنگلی، خصوصاً جنگل‌های زاگرس، به صدا درآمد.

از این رو تصمیم گرفته شد در بهار و تابستان ۱۴۰۰، با کمک‌های مردمی، برای محیط‌بانان و گروه‌های امدادی وسایل و تجهیزاتی فراهم شود تا بدون تلفات انسانی اطفای حریق انجام شود و البته از گستردگی آتش‌سوزی و از بین رفتن گونه‌های ارزشمند گیاهی کاسته شود.

در بهار و تابستان موسسه گلونی با فراخوان زاگرس در آتش و همراهی صمیمانه دوست‌داران محیط زیست توانست، بعضی از این تجهیزات را فراهم کند که در ادامه می‌توانید تصاویر و گزارش آن را مشاهده کنید.

از طرفی اطفای حریق نیاز به تخصص و آموزش دارد، فعالان محیط زیست با اینکه می‌دانند آتش‌سوزی به قیمت جان‌شان تمام می‌شود در آتش‌سوزی‌ها مشارکت می‌کنند.

نهضت سبز زاگرس چند ساله در آتش‌سوزی‌های استان حضور مستقیم دارد.

در کنار تیم عملیاتی، آموزش و پیگیری یک برنامه جامع اطفای حریق مردمی که بخشی از آن شامل آموزش‌های پیشگیری از اطفای حریق و عملیات اطفای حریق بود در تمام شهرستان‌های استان با همکاری سازمان‌های متولی منابع طبیعی، محیط زیست، مناطق با ریسک بالا را آموزش دادیم، بر تیم‌سازی با حضور افراد آموزش دیده و دارای آمادگی جسمانی تاکید کردیم، در حد توان تعدادی را با وسایل اولیه حفاظتی توسط گلونی تجهیز کردیم و خواهیم کرد.

کمک‌های مردمی زاگرس در آتش
کمک‌های مردمی زاگرس در آتش

اگر بتوانیم گروه‌های مختلف را در قالب دسته‌های کوچک تجهیز کنیم و این گروه‌ها در مناطق باشند تا اگر آتش‌سوزی شد، حضور پیدا کنند و شرایط را تا حدی ساماندهی کنند؛ خودش کمک خوبی است.

پشتیبانی و تقسیم‌بندی، مشخص کردن مناطق با خطر ریسک بالا، آموزش جوامع محلی، تیم های مردمی، تهیه نقشه آتش‌سوزی‌ها، ارتباط گرفتن با سازمان‌های دست‌اندرکار، ارائه آمار درست، ساماندهی تجهیزات برای خاموش کردن آتش از جمله کارهایی است که ما تلاش کرده‌ایم در منطقه زاگرس انجام دهیم.

وسایلی توسط دیگر در گروه‌ها توزیع شده، ما وسایل تیم‌ها را تکمیل و تیم‌های جوامع محلی که حمایت نشدند تجهیز می‌شوند. وسایل تهیه‌شده شامل بیل، بیلچه، هد لایت، فلاکس بک، آتش‌کوب، کفش، لباس ضد حریق، جعبه کمک‌های اولیه، دستکش، دستمال سر، کلاه، کوله‌پشتی است.

گزارش هزینه کرد کمک های مردم به موسسه گلونی
گزارش هزینه کرد کمک های مردم به موسسه گلونی

ریز گزارش‌های زاگرس در آتش را بخوانید

گزارش زاگرس در آتش ۱۳۹۹

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242435 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات