بلندترین چرخ و فلک جهان در دبی آغاز به کار می‌کند

بلندترین چرخ و فلک جهان در دوبی آغاز به کار می‌کند

به گزارش گلونی در دو دهه اخیر شهر دبی، بزرگترین شهر امارات، تبدیل به یکی از شهرهای بازرگانی و گردشگری حوزه خلیج فارس شده است و از آن به عنوان شهری موفق در این عرصه یاد می‌شود.

هر چند که اوایل شروع اجرای طرح‌های تجاری و گردشگری با بحران مالی مواجه شدند، اما با یک برنامه مداوم شرایط را بهبود بخشیدند.

به طوری که در سال ۲۰۲۰ میزبان اکسپو، بزرگترین رویداد ورزشی بعد از جام جهانی فوتبال و المپیک، شد و به عنوان اولین کشور از خاورمیانه چنین عنوانی را بدست آورد.

در اصل امارات در این دو دهه با برنامه ریزی و اجرای ساخت و ساز‌های عظیم و با برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی، توجه دیگر مردم جهان را به سمت خود جلب کرد.

حال طبق گزارش یورونیوز، یک چرخ و فلک عظیم که ۲۵۰ متر ارتفاع دارد به زودی در دبی در کشور امارات عربی متحده آغاز به کار خواهد کرد تا نمایی ۳۶۰ درجه از فراز شهر را پیش چشم بازدیدکنندگان بگذارد.

بلندترین چرخ و فلک جهان

نماشای گلونی را دنیال کنید

این چرخ و فلک به نام «عین دبی» که در جزیره مصنوعی بلوواترز در خلیج فارس قرار دارد، متشکل از ۴۸ کابین است و می‌تواند ۱۷۵۰ بازدید‌کننده را در خود جای دهد.

دفتر گردشگری دبی گفته است بیش از ۹ هزار تن فولاد برای خلق این سازه مورد استفاده قرار گرفته که ۲۵ درصد بیشتر از فولاد به کار رفته در برج ایفل است. ۲۴۰۰ کیلومتر کابل نیز برای ثابت نگه داشتن کابین‌ها به خدمت گرفته شده است.

قرار است طبق برنامه این چرخ و فلک روز ۲۱ اکتبر به روی عموم باز شود تا نشانه‌ای از ادامه روند ساخت و سازهای این کشور باشد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246756 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246756
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات