آلبوم چنین گفت بامداد را از گلونی دانلود کنید

آلبوم چنین گفت بامداد را از گلونی دانلود کنید

این مجموعه با اشعار و صدای احمد شاملو تولید شده است.

آلبوم چنین گفت بامداد

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی «چنین گفت بامداد» عنوان مستندی تصویری از شعرخوانی‌ احمد شاملو است که سال‌ها پس از مرگ‌اش توسط آیدا سرکیسیان، همسر شاملو کشف و منتشر شد.

این مستند تصویری، احمد شاملو را نشان می‌دهد که شنبه چهارم تیرماه سال ۱۳۷۳ در استودیویی در شهر استکهلم سوئد پشت میکروفون قرار گرفته و اشعاری از مجموعه‌های «ابراهیم در آتش»، «مدایح بی‌صله»، «حدیث بی‌قراری ماهان» و «ترانه‌های کوچک غربت» را با صدای گرم و دلنشین‌اش می‌خواند.

در این مستند که با دوربین دستی تصویربرداری شده، هیچ یک از جزییات اجرا مثل صدای سرفه یا ورق زدن هم حذف و ویرایش نشده و حال و هوای شاعر را در هنگام خواندن شعر به خوبی در معرض تماشا قرار می‌دهد.

«بابک چمن آرا» مدیر انتشارات آواخورشید که ناشر این اثر است درباره آن می گوید: «شعرخوانی در استکهلم از آرشیو خانه بامداد در اختیار موسسه آواخورشید قرارگرفت و سال ۹۳ پس از ۲۱ سال منتشر شد.

ما روی این کار هیچ اصلاحی انجام ندادیم؛ جز اصلاحات جزئی در نور. آن هم به این دلیل که اثر ۲۰ سال قبل و توسط دوربین‌های دستی تصویربرداری شده و با سیستم پخش تصویر فعلی هماهنگ نیست.

به همین خاطر، خودم این اثر را کاملاً مستند می‌دانم. اثری که جزئیاتِ اجرا چون صدای سرفه، ‌ورق زدن و حتی اشتباهات لپیِ شاعر هم اصلاح نشده و در آن آمده است.

فکر می‌کردیم بسیاری از نسل‌های جدید، فرصت آن را نداشته‌اند که به صورتِ مستقیم شاعر را ببینند و حال، این فرصتی برای آنهاست که تصویرِ شاعر را زمانِ‌ خوانش شعر مشاهده کنند.»

چنین گفت بامداد یا «شعرخوانی در استکهلم» نخستین اثر تصویری شعر خوانی الف بامداد است که آن را موسسه فرهنگی-هنری آوا خورشید منتشر کرده است.

سایر کتاب‌های صوتی را از این لینک مشاهده کنید

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252932 ساعت خبر : 7:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252932
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات