اهمیت تاریخ عیلام و لزوم پرداختن به آن

اهمیت تاریخ عیلام و لزوم پرداختن به آن

به گزارش گلونی کانون ایرانشهر دانشگاه علامه طباطبایی تهران با همکاری گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، گروه رشن، موسسه گلونی، انجمن ایران‌شناسی ایران و انتشارات اقلیما، سلسله نشست‌‌های تاریخ و باستان‌شناسی را برگزار کردند.

نشست نخست با حضور دکتر کامیار عبدی (عضو هیئت علمی گروه باستانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران) و به دبیری علیرضا خزایی (دانشجوی کارشناسی تاریخ دانشگاه تهران) با موضوع «اهمیت تاریخ عیلام و لزوم پرداختن به آن» در لایو اینستاگرام ایرانشهر برگزار گردید.

دکتر کامیار عبدی در این نشست ضمن تاکید بر این مسئله که دانسته‌‌های ما از تاریخ و تمدن عیلام، حاصل فعالیت‌های باستان‌شناسان، زبان‌‌شناسان و تحلیل داده‌‌های به دست آمده و جمع‌‌بندی‌‌هایی توسط ایشان و شماری از تاریخ پژوهان است، به بیان توضیحاتی درباره‌‌ جغرافیایی تاریخی، زبان و الفبای نگارشی، شهرها و ابنیه‌‌ مهم برجای مانده از پادشاهی عیلام، ساختارهای اداری و سیاسی و نکاتی از این دست پرداختند.

ایشان هم درباره‌‌ شیوه‌‌ نگارش نام پادشاهی عیلام صحبت کرده و تاکید داشتند که شیوه‌‌ ضبط عیلام صحیح است.

گفتگوی دکتر کامیار عبدی و علیرضا خزایی در صفحه کانون ایرانشهر دانشگاه علامه طباطبایی را از طریق ویدیوی زیر ببینید.

نماشای گلونی را دنبال کنید

دکتر کامیار عبدی در انتهای نشست، مطالبی درباره‌‌ چشم‌‌اندازهای عیلام‌‌شناسی و آینده‌‌ آن در سال‌‌های پیشرو بیان داشته و به این نکته پرداختند که متاسفانه امروزه کرسی مستقل برای انجام پژوهش‌‌های در ارتباط با تاریخ عیلام وجود ندارد.

پژوهشگاه‌‌ها و عیلام‌‌شناسان امروزه به دلیل عدم وجود نهادهای مستقل علمی و پژوهشی مختص عیلام‌‌شناسی، در رشته‌‌هایی چون آشورشناسی و سایر رشته‌‌های مرتبط با تاریخ ایران و میان‌‌رودان باستان به مطالعه و تحقیق پرداخته و از این طریق به حوزه‌‌ مطالعات عیلام‌‌شناسی وارد می‌‌شوند.

برای مشاهده و اطلاع از دیگر موارد، فایل لایو را تماشا کنید.

سایر وبینارهای گلونی را ببینید

پایان پیام

نویسنده: علیرضا خزایی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250824 ساعت خبر : 8:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250824
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات