اقامت شش ماهه فضانوردان Crew-3 در ایستگاه فضایی بین‌ المللی

اقامت شش ماهه فضانوردان Crew-3 در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش گلونی طبق برنامه، اسپیس ایکس یک فضاپیمای Crew Dragon جدید را برای اولین پرتاب فضانوردی خود به سکوی پرتاب در پایگاه فضایی کندی ناسا فرستاده است.

فضانوردان Crew-3 قبل از پرتاب در ۳۱ اکتبر، به پایگاه فضایی کندی در فلوریدا رسیدند.

خدمه فضانورد ناسا قرار است روز یکشنبه ۳۱ اکتبر ساعت ۲:۲۱ به وقت منطقه زمانی شرقی برابر با ۹ آبان ساعت ۹:۵۱ به وقت تهران، زمین را به قصد مأموریتی ۶ ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کنند.

پرتاب در ابتدا برای روز قبل یعنی شنبه ۳۰ اکتبر برنامه‌ریزی شده بود.

ناسا و اسپیس ایکس بار دیگر آماده پرتاب فضانوردان با موشک فالکون ۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا هستند.

Space X Crew-3 ناسا، سومین مأموریت عملیاتی خدمه‌ای است متشکل از چهار فضانورد:

-«راجا چاری» از ناسا، فرمانده فضاپیمای Crew Dragon و مأموریت Crew-3 که مسئول تمام مراحل پرواز از پرتاب تا ورود مجدد است.

-«تام مارشبرن» از ناسا، خلبان فضاپیمای Crew Dragon و نفر دوم مأموریت که مسئول سیستم‌ها و عملکرد فضایی است.

-«کایلا بارون» از ناسا و «ماتیاس ماورر» از آژانس فضایی اروپا (ESA) که متخصص‎ان این مأموریت هستند و از نزدیک با فرمانده و خلبان برای نظارت بر فضاپیما در طول مراحل پرتاب همکاری خواهند کرد.

مارشبرن تنها فضانورد کهنه کار در مأموریت Crew-3 است که سابقه پرواز فضایی و حضور در ایستگاه فضایی دارد و بقیه اولین پرواز خود به فضا را تجربه می‌‎کنند.

فضانوردان در داخل کپسول Crew Dragon شرکت اسپیس ایکس، که توسط خدمه «Endurance» (به معنای پایداری) نامگذاری شده، قرار می‌گیرند و به مسیر خود در مدار و در نهایت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب و هدایت می‌شوند.

اگر همه چیز خوب پیش برود Crew-3 یکشنبه آینده از زمین بلند می‌شود و در اوایل روز دوشنبه یک نوامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود و فضانوردان شش ماه را در آنجا صرف انجام تحقیقات علمی جدید و هیجان‌انگیز می‌کنند و در بهار ۲۰۲۲ به زمین باز می‌گردند.

پيدا شدن اولين سياره احتمالی، خارج از كهكشان ما

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: حسین شیرمحمدی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250920 ساعت خبر : 12:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250920
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات