مجموعه نیسان آبی؛ شکست دوباره کارگردانش را یدک میکشد
به گزارش گلونی منوچهر هادی بعد از نیمه رها شدن گیسو در سال ۱۳۹۹ این بار سراغ ژانر کمدی و در قالب مجموعه نمایشی رفته است که بد نیست قبل از هرچیز کمی با این کارگردان آشنا شویم.
منوچهر هادیزاده ۲۸ مرداد ۱۳۵۱در تهران، کارگردان و فیلمنامهنویس سینما و تلویزیون است. از کارهای شاخص وی می توان مجموعه تلویزیونی عاشقانه و مجموعههای تلویزیونی دلدادگان، خداحافظ بچه و خوب بد زشت را نام برد. هادی همچنین با ساخت فیلمهای رحمان ۱۴۰۰، آینه بغل، و من سالوادور نیستم از نظر فروش گیشه به یکی از موفقترین کارگردانهای ایرانی تبدیل شد.
گفتنی است منوچهر هادی در سال ۱۳۸۴، دستیار اصغر فرهادی در چهارشنبه سوری نیز بوده است.
مجموعه نیسان آبی
تا به الان دو قسمت از سریال نیسان آبی را دیدهام و حالا با اطمینان خواهم گفت که منوچهر هادی بیتفاوت به نظر و سلیقه مخاطب فقط در حال تولید آثار خود به طور متوالی است و کیفیت آثارش را به کمیت تعداد تولیداتش فروخته است.
در نیسان آبی ما نه میخندیم و نه داستانی جذاب و یکدست را دنبال میکنیم، بلکه صرفا وقت خود را صرف دیدن یکسری صحنههای رنگ و وارنگ که گاهی در زمان گذشته رقم میخورد و گاهی در زمان حال، هدر میدهیم.
شاید این کارگردان پُرکار در توجیه و خلاف امر نشان دادن اینطور نقدها به اعداد بالای میزان بازدید از سریال جدید خود که گویا رکورد قسمت اول سریالهای شبکه نمایش خانگی در یک هفته را با ٢٨ میلیون دقیقه شکسته است در صفحه اینستاگرامی خود استناد کند، اما پیش از هر چیز باید دانست که همیشه بالا بودن میزان بازدید از اثری آن هم در زمان حال که تلویزیون ملی در تولید و پخش سریالهای جدید ناکام مانده است (با توجه به بازپخش سریالهایی همچون زعفرانی و زیرخاکی از شبکه دو و یک سیما)، دلیل کافی برای عالی بودن نیسان آبی نبوده و به قولی تماشای نیسان آبی در زمان برهوت و بیآب و علفی رسانه ملی، نوعی غنیمت است و از این حیث عوامل فیلم باید به بازخورد مخاطبین توجه کنند و نه صرفا اعداد صامت گویای میزان تماشا.
همه این حرف و حدیثها هم پیرامون آثار منوچهر هادی نه از روی غرض بلکه بعد از تجربههای موفقش در ژانر کمدی همچون رحمان ۱۴۰۰ و آینه بغل است که اگر هادی این آثار موفق را در کارنامه خود نداشت، سطح توقع مخاطب هم از او بالا نبود. منوچهر هادی پیش از این با کمدی جذاب آینه بغل با زیبایی و ظرافت تمام موضوع تبعیض طبقاتی را طوری به نمایش کشید که مخاطب در عین خنده بخش عظیمی از واقعیتات جامعه را در فیلم منعکس میدید و از این حیث به شدت با آن همذات پنداری میکرد.
این سریال را میتوانید از فیلیمو تماشا کنید.
درباره سریال نیسان آبی بیشتر بخوانید
پایان پیام
نویسنده: هانیه شریعتی
خرید از سایتهای معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید