آلبوم آتش و خاک را با بهترین کیفیت دانلود کنید

آلبوم آتش و خاک را با بهترین کیفیت دانلود کنید

این مجموعه در ۱۰ قطعه و از سوی موسسه فرهنگی موسیقی ارغنون منتشر شد.

آلبوم آتش و خاک

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی آلبوم «آتش و خاک» کاری با آواز «امیر ذاکرزاده» و تار «محمدامین اکبرپور» است.

عنوان این آلبوم برگرفته شده ازعناصر چهارگانه آب، باد، خاک و آتش است که در اندیشه‌ها و آموزه‌های کهن ایرانی این چهار عنصر مقدس به شمار آمده و اعتقاد بر این بوده که هر گاه یکی از این عناصر دچار آلودگی شوند آلودگی آن به انسان منتقل خواهد شد.

از این رو همواره به پاکیزه نگه داشتن آنها توصیه شده است.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است که قطعه «عمر شتابان» براساس جنگ شهنازی و با شعری از «خیام» و «امیر ذاکرزاده» قطعه دوم «ساز و آواز» بازسازی «ابوالحسن خان اقبال آذر» و تار «علی اکبر خان شهنازی» و شعر «سعدی» است.

قطعه سوم «نغمه عشق» (مخالف) براساس «رنگ شهنازی» تنظیم شده است. این سه قطعه در دستگاه سه گاه به یاد «علی اکبر خان شهنازی» تنظیم شده است.

قطعه چهارم «قصه دل» براساس ضربی از شهناز و شعری از «ابوسعید ابوالخیر»، قطعه پنجم آواز «مخمس مثنوی اصفهان» به روایت «اسماعیل خان مهرتاش»، شعری از «صفی علیشاه»، قطعه ششم «شوق وصال» نام دارد. این سه قطعه در مقام آواز بیات اصفهان اجرا شده اند.

قطعه هفتم «تنهاترین» تنظیمی براساس روایت «نی داوود» و قطعه هشتم بازسازی «ساز و آواز» بازسازی آواز «قمرالملوک وزیری» و تار «نی داوود» و شعری از «سعدی»، قطعه نهم «آتش و خاک» و آواز دشتی به یاد «مرتضی نی داوود» و قطعه دهم «رندانه» در مقام آواز بیات ترک به مناسبت عید تنظیم شده است.

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر، حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

سایر آلبوم‌های موسیقی را از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

خرید برنج ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 255417 ساعت خبر : 8:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=255417
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات