مسابقه جوکر بیشتر از یک سریال کمدی می‌خنداند

مسابقه جوکر بیشتر از یک سریال کمدی می‌خنداند

مسابقه جوکر یک رئالیتی شوی ایرانی که از شنبه ششم آذر هزار و چهارصد از پلتفرم فیلیمو پخش آن آغاز شده است.

به گزارش گلونی مخاطب یک خانه را می‌بیند که سیامک انصاری میزبان و داور آن است.

میهمان‌ها نیز از چهره‌های شناخته شده بازیگری‌اند و شش ساعت با خود واقعی‌شان زمان‌ را در کنار هم سپری می‌کنند.

حرف می‌زنند، معاشرت می‌کنند، اما نباید بخندند. اگر کسی لبخند زد یا خندید، در ابتدا از سوی میزبان، یک کارت زرد دریافت می‌کند و در صورت تکرار، می‌باید میهمانی را ترک کند یا به عبارتی دیگر، از دور مسابقه حذف می‌شود.

در ادامه، بقیه به این مقاومت ادامه می‌دهند و سرانجام آخرین میهمان، که توانسته جلوی خنده خود را بگیرد، برنده نهایی است.

جدای از اینکه این برنامه از گونه‌های فرنگی‌اش برداشته شده، که نمی‌تواند به این دلیل ایرادی نیز به آن گرفت، تا اینجا موفق است.

اگر سریال تلویزیونی زیر خاکی و فصل‌های نخست تا چهارم پایتخت را استثنا بدانیم، در چند سال اخیر، مخاطب با مجموعه‌ای به واقع شیرین و کمدی درست مواجه نشده و فقر خنده و نشاط، بدون لودگی و سطحی‌نگری در جامعه بسیار زیاد حس می‌شود.

جوکر در نخستین قسمت، این نشاط واقعی را به بیننده تشنه هدیه می‌دهد و کاهلی سریال‌های به ظاهر کمدی را تا حدودی جبران می‌کند.

ممنوعیت برای نوع بشر جذاب است! خنده خیلی خوب، اما ممنوع است.

آدم پیش از ممنوعیت، شاید زورکی بخندد یا اصلا نخندد اما به محض تحریم، چاک در و دیوار هم وسوسه‌اش می‌کند و قهقه‌اش را قورت می‌دهد.

اگر از همین فردا اعلام شود که ماندن پشت چراغ قرمز ممنوع است، مسواک زدن ممنوع است، ماسک زدن ممنوع است، سیگار نکشیدن ممنوع است، همچنین واکسن زدن، مودبانه حرف زدن یک کارمند بانک یا هر کجا با مردم، نیامدن یک نماینده مجلس در خط ویژه، حتی نخوابیدن در صحن مجلس هنگام تصویب و چانه‌زنی برای رفع مشکلات مردم، منظم بودن و سر وقت آمدن و شرافت یک پزشک، وجدان و انسانیت و اختلاس نکردن برای یک مدیر و بسیاری از نمونه‌های دیگر، چه می‌شود؟

احتمالا پشت چراغ قرمز‌ها بلوا و بهداشت دهان و دندان موجب ورشکستگی دندانپزشک‌ها می‌شود، همه ماسک می‌زنند، سیگار نمی‌کشند، هیچ آدم ناقص‌العقلی پیدا نمی‌شود واکسن نزده باشد، برخی از کارمندها اموال پدرشان را از ارباب رجوع نمی‌خواهند و مودبانه حرف می‌زنند، حراست هیچ اداره‌ای به هر که وارد می‌شود هوی نمی‌گوید، هیچ نماینده مجلسی به خودش اجازه نمی‌دهد از خط ویژه تردد کند، به جای دور شدن از مردم، در مسیر عمومی می‌رود و می‌آید تا با درد مردم آشنا شود و اساسا بفهد درد چه است و حق‌الناس رنگ و معنی پیدا می‌کند.

حتی هنگام تصویب طرحی که مشکلات مردم رفع می‌شود هیچ پلکی روی هم نمی‌آید، کسی چرت نمی‌زند، برخی از پزشک‌ها تصور نمی‌کنند که با مدرک تحصیلی‌شان می‌توانند به خرد و کلان توهین کنند و دیر به مطب بیایند و زمان ورود، سلام و ادب را با هم قورت دهند، هیچ مدیر و صاحب امضایی از جیب مردم نمی‌دزدد و شرافت و انسانیت می‌شود همه خط قرمز و زندگی‌ آدم‌ها.

حکایت جذابیت ممنوعیت است و وسوسه بشر.

نگارنده به این می‌اندیشد که کاش شرافت برای مدتی ممنوع می‌شد.

بر اساس آنچه اعلام شد، جوکر در شانزده ساعت اول پخش خود، رکورد تماشای یک مجموعه نمایش خانگی را با بیش از ١٠ میلیون دقیقه به نام خودش ثبت کرده است.

مسابقه جوکر را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

برنامه جوکر؛ رقابتی برای نخندیدن

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 256115 ساعت خبر : 12:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256115
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات