موتوری ها یاری کنید تا ما مدیریت کنیم

موتوری ها یاری کنید تا ما مدیریت کنیم

به گزارش گلونی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: «آلودگی صوتی تهران بیش از حد مجاز است. موتورسوارها باید کمک کنند».

مهدی چمران گفت: «در شهر موتور‌هایی وجود دارد که آلودگی بالایی دارند و بعضی از موتور‌های جدید استاندارد‌های لازم را ندارند و نقش زیادی در آلودگی هوا و آلودگی صوتی دارند.

اگر از موتور‌های برقی استفاده شود می‌توان آلودگی را کاهش داد در حالی که در حال حاضر آلودگی صوتی در شهر حدود ۷۰ دسیبل و بیشتر از حد مجاز است.

راهنمایی و رانندگی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد بنابر این باید خود موتورسوار‌ها برای کاهش این آلودگی کمک کنند و ما نیز به آن‌ها کمک خواهیم کرد».

موتوری ها یاری کنید

تردیدی نیست که راکبان موتورسیکلت پیش و بیش از هر کس دیگر و هر ارگان دیگری، حتی شورای شهر، متوجه صدای نخراشیده و دود آلاینده موتو‌ر سیکلت‌هایشان می‌شوند.

اما لابد اغلب آن‌ها دست‌شان کوتاه است و دغدغه معیشت اجازه نمی‌دهد فکری به حال تغییر شیوه یا وسیله ترددشان در سطح شهر کنند.

بیشتر راکبان موتورسیکلت، با همان موتور پر سر و صدا و آلاینده خرج خانواده را تامین می‌کنند.

از کسی که غم نان دارد و هرچه سوار بر رخش پیر پر سر و صدایش کوچه و خیابا‌ن‌های شهر را گز کند، باز هم دستش به دهانش نخواهد رسید، نمی‌توان انتظار داشت دغدغه محیط زیست و آلودگی صوتی و ارتقای کیفیت زندگی داشته‌ باشد.

شورای محترم شهر تهران و جناب چمران اگر می‌خواهند آلودگی صوتی یا آلودگی هوای پایتخت را کاهش دهند، بهتر است به جای درخواست کمک از موتورسوارانی که هشت‌شان گروی نه‌شان است، یا وعده کمک نسیه دادن به آن‌ها، راهکاری مدیریتی و اجرایی، پیشنهاد دهند.

اگر موتور برقی با تعداد و قیمت و شرایط مناسب در اختیار دارندگان موتورهای فرسوده قرار بگیرد، آن‌وقت شهروندان تهرانی هم نفس راحت‌تری خواهند کشید هم صداهای ناهنجار پایتخت، چند دسیبلی فروکش خواهد کرد.

اینکه این موتورهای برقی با چه شرایطی تامین شود و در اختیار همه اقشار قرار بگیرد مسئله‌ای است که شورای شهر تهران مثل هزار و یک مسئله دیگر که آژیر قرمز انواع آلودگی را در این شهر به صدا درآورده‌اند، باید به آن رسیدگی کند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 257549 ساعت خبر : 10:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=257549
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات