اوباشگری در رفتارهای همگانی و مدیریت ها

اوباشگری در رفتارهای همگانی و مدیریت ها

به گزارش گلونی عباس محمدی در اینستاگرامش نوشت:

به نظر می‌رسد سال‌ها طمع‌ورزی مدیران، قانون‌گریزی، عادی‌سازیِ «دور زدن» مقررات و اخلاقیات، رواج رشوه‌خواری و دیگر شکل‌های فساد اداری، سرزمین‌فروشی، و تقبیح ملیت‌گرایی، به تسری اوباشگری به همه‌ سطوح جامعه انجامیده است.

عکس‌ها مربوط به یک قطعه زمین خالی در سعادت‌آباد تهران است. در این زمین چندین درخت قدیمی وجود داشت که موقعیت‌شان طوری بود که می‌شد حتی در صورت ساختمان‌سازی، آن‌ها را در حیاط بنا نگه داشت. یا (با امکاناتی که امروزه برای جابه‌جا کردن درختان بزرگ هم فراهم هست) آن‌ها را به جای دیگری منتقل کرد. اما چند روز پیش در کمال تعجب و تأسف دیدم که همه را قطع کرده‌اند!

یکی از این درختان یک داغداغان زیبا بود که حدود پنجاه سال داشت و بی‌ آبیاری و بی هیچ رسیدگی سرسبزی چشم‌نوازی حتی به ساختمان مجاور می‌بخشید.

درختی که شاخه‌هایش روی دیوار سمت چپ است
درختی که شاخه‌هایش روی دیوار سمت چپ است

قطعاً اشخاصی در پی تصرف این زمین و ساخت‌وساز در آن هستند و برای تسهیل کار خود اقدام به بریدنِ پنهان‌کارانه‌ درختان کرده‌اند.

چرا کار کشور به جایی رسیده که انجام کارهای غیر قانونی و دزدکی راحت‌تر از کارهای قانونی و عرفی شده و اوباش و اراذل دامنه‌ اختیارات وسیع‌تری از انسان‌های شریف و آگاه یافته‌اند؟!

همچنین بخوانید:

هر گروه از آسیب رسانان به كوهستان مسئولیت گریزی خود را دارند

داغداغان درخت مقدس و بومی ایران است

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 258520 ساعت خبر : 6:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=258520
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات