مطالبه جلوگیری از ورود خودروهای آفرود به حریم مراتع و جنگل ها

مطالبه جلوگیری از ورود خودروهای آفرود به حریم مراتع و جنگل ها

به گزارش گلونی طبیعت‌گردی و حضور در مناطق کمتر دیده شده، یکی از تفریحاتی است که انسان از آن استقبال می‌کند.

با رواج گرفتن ماشین‌های دو دیفرانسیل و ورود آنها به حوزه گردشگری، علاوه بر توسعه این صنعت، باعث به وجود آمدن مشکلاتی در محیط زیست شد.

یکی از نکته‌های قابل توجه در استفاده این ماشین‌ها، چالش‌هایی است که رانندگان ماشین‌های دو دیفرانسیل با آن در طبیعت یا در تعارضات جامعه محلی مواجه هستند.

از آنجایی که با این ماشین‌ها می‌توان به مناطقی سفر کرد که اتومبیل‌های دیگر نمی‌توانند به آن وارد شوند، باید به این نکته توجه داشت که زیبایی طبیعت است که افراد را به سمت خود جذب می‌کند و باید به گونه‌ای به این مناطق وارد شد که به زیبایی و بکر بودن آن آسیبی نرسد.

از این رو برای حفظ حریم مراتع و جنگل‌ها کارزار «جلوگیری از ورود خودروهای آفرود به حریم مراتع و جنگل ها» تنظیم شده است تا علاقه‌مندان به محیط زیست، این تقاضا را مستقیماً از مسئولین درخواست کنند.

در متن درخواست آمده است:

«سرکار خانم سمیه رفیعی

ریاست محترم فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

با سلام

آفرودبازها که با خودروهای خاص‌شان معمولاً به صورت گروهی وارد جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی می‌شوند از نگاه فعالان و دوستداران محیط زیست به دلایلی مانند بر هم‌ زدن آرامش این مناطق برای حیوانات، از بین بردن پوشش گیاهی بر اثر فشار چرخ‌ها، اثرگذاری بر زیستگاه آبزیان موجود در رودخانه‌ها با عبور از بستر رودها و حتی تخریب زهکش‌ها و آبراهه‌های طبیعی جنگل‌ها و مراتع، از عوامل تخریب طبیعت محسوب می‌شوند.

این خسارات و آسیب‌ها صرفاً به طبیعت وارد نمی‌شود. تردد خودروهای آفرودی از جاده‌های روستایی و جنگلی به ویژه پس از بارندگی خساراتی را به این جاده‌ها نیز وارد می‌کند که سبب بروز چالش‌هایی برای بومیان منطقه می‌شود.

امضاکنندگان این کارزار درخواست دارند قوانینی جهت ممنوعیت ورود خودرو به حریم جنگل‌ها و مراتع وضع شود. خواهشمندیم به عنوان ریاست فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی این خواسته را پیگیری فرمایید.

با تشکر».

برای امضای این کارزار و حمایت از محیط زیست به این لینک مراجعه کنید.

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260355 ساعت خبر : 11:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260355
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات