ناتمام؛ قصه‌ای با پایان مبهم

ناتمام؛ قصه‌ای با پایان مبهم

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

فیلم ناتمام به کارگردانی رضا سلاح ورزی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر فیلم کوتاه و داستانی می‌باشد. در این فیلم بیتا عزیزاقلی، امید قنبری، شیرین جروقی، ایمان اصفهانی، مهدیس حیدری و زهرا افشار به هنرمندی پرداخته‌اند.

ناتمام داستان جمعی دوستانه است که یکی از آنان با اشتباهی دچار وضعیتی خاص شده و این پیچیدگی ناخواسته به زندگی و آبروی هریک سنجاق می‌شود.

این اثر کوتاه در کل از چند لوکیشن محدود تشکیل شده اما با این وجود موضوع اثر کشش خاصی داشته که بیننده را تا آخر برای دیدن نتیجه، پای نمایشگر نگه می‌دارد.

ناتمام

هانیه یکی از چند شخصیت فیلم ناتمام است که قصه با پلانی از او شروع و پایان می‌یابد. او که به واسطه معرفی یکی از دوستانش در دفتری مشغول به کار شده است، با سهل‌انگاری، تمام اطلاعات شخصی موبایل‌اش در سیستم مدیر خود ثبت می‌شود و همین مساله آغاز راهی است پرپیچ و خم برای حل کردن آن.

از نکات مثبت فیلم ناتمام ذره ذره دادن اطلاعات و جزئیات به مخاطب است که همین ویژگی بیننده را مشتاق برای ادامه و دریافت بقیه ماجرا نگه می‌دارد.

از جمله موارد دیگر این فیلم حضور بازیگران ناآشنا بوده که با این وجود لطمه‌ای به کار نخورده و این اثرِ دیالوگ‌محور را به خوبی به سرانجام رسانده است.

ناتمام در مدت زمان اندک خود، به دغدغه‌هایی از روابط جوانان امروز همچون خیانت و پنهان‌کاری در دوستی پرداخته و توانسته تا حدودی با پررنگ کردن آن‌ها در قصه، به ملموس بودن فیلم و محتوا  برای مخاطب کمک کند.

در آخر اما باید به نوع پایان‌بندی آن اشاره داشت که با وجود غافلگیری، کمی نیز گیج‌کننده و پرابهام به نظر می‌رسد به طوری که شاید بیننده با دیدن این نوع خاتمه، تمام مسیر طی شده داستان را معلق و ناتمام همچون عنوانش فرض کند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262699 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262699
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات