گردشگران برای طبیعت بکر به آشوراده و میانکاله سفر می کنند

گردشگران برای طبیعت بکر به آشوراده و میانکاله سفر می کنند

به گزارش گلونی ایمان ابراهیمی با انتشار ویدیویی نوشت:

«آشوراده، تنها جزیره‌ ایرانی دریای خزر، ممکنه به زودی دیگه خونه‌ پرنده‌های مهاجر نباشه. چون تصمیم‌گیران فکر می‌کنن من و شما به هتل و جاده و پاساژ، بیشتر از آسمون آبی و زمین سبز و صدای حیات وحش نیاز داریم.

برای حفظ آشوراده و میانکاله، به هر طریق ممکن سعی کنید به گوش مدیران برسونید که ما میانکاله رو برای طبیعی بودنش دوست داریم و بهش سفر می‌کنیم. وقتی تخریب بشه و تبدیل به هتل و جاده بشه، دیگه برامون فرقی با جای دیگه نداره.»

توضیحات ایمان ابراهیمی را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است آشوراده جزیره‌ای ایرانی در دریای خزر و خالی از سکنه است که سالانه، گردشگران زیادی برای بازدید از این جزیره منحصر به‌ فرد و گشت و گذار در این منطقه تاریخی به بندر ترکمن سفر می‌کنند و با قایق خود را به جزیره می‌رسانند.

این جزیره بزرگ‌ترین جزیره‌ ایرانی دریای خزر محسوب می‌شود که در مرکز شبه جزیره میانکاله‌ بندر ترکمن قرار دارد. جزیره آشوراده در ۱۰ کیلومتری بندر ترکمن واقع شده است و فقط ۴۰ کیلومتر با گرگان فاصله دارد.

برای امضای کارزار مخالفت با اجرای طرح گردشگری در این جزیره به این لینک مراجعه کنید.

همچنین تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است.

این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

برای امضای توقف احداث پتروشیمی در تالاب میانکاله کلیک کنید.

درباره تالاب میانکاله بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 265576 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=265576
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات