درخواست توقف فعالیت معدن سنگ آهن در محوطه تخت سلیمان تکاب

درخواست توقف فعالیت معدن سنگ آهن در محوطه تخت سلیمان تکاب

به گزارش گلونی اگر چه احداث معدن و بهره‌برداری از منابع طبیعی باعث رونق اقتصادی یک منطقه می‌شود، اما می‌تواند در درازمدت و به تنهایی به طبیعت و محیط زیست اطراف آن آسیب وارد کند.

حال اگر این معادن در نزدیکی و در محوطه آثار باستانی قرار بگیرد، علاوه بر موارد فوق باعث به خطر افتادن موقعیت تاریخی و میراثی آن هم خواهد شد.

فعالیت معدن سنگ آهن در محوطه تاریخی میراث جهانی تخت سلیمان تکاب که به عنوان آثار چندگانه دارای ۷ محوطه تاریخی در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یکی از مشکلات مردم این منطقه است.

چرا که طبق اطلاعات کارشناسان، جاده دسترسی به معدن سنگ‌آهن واقع شده در جبهه شمالی تماماً از حریم محوطه‌های تاریخی تخت سلیمان عبور کرده است.

از این رو راهنمایان و فعالان صنعت گردشگری، با راه‌اندازی کارزاری خواستار توقف فعالیت این معدن شدند تا علاوه بر جلوگیری از خروج این میراث جهانی از فهرست یونسکو، راه حلی صحیح برای بهره‌برداری از این معدن یافت شود.

راه حلی که علاوه بر پاسداری از میراث فرهنگی، به محیط زیست و زندگی مردم آن منطقه آسیبی وارد نکند.

سایت کارزار هم که با هدف ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق ایجاد بستری برای هم‌افزایی خواست‌های مدنی در دسترس عموم قرار گرفته است، این امکان را به عموم مردم داده است تا تقاضای رسیدگی به سرعت‌گیرهای جاده‌ای را مستقیماً از مقام‌های مسئول درخواست کنند.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264970 ساعت خبر : 9:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات