خاطرات مخدوش یک دریاچه؛ خاطراتی که فراموش نمی شوند

خاطرات مخدوش یک دریاچه؛ خاطراتی که فراموش نمی شوند

ذهن هر انسانی جایگاه تمام اتفاقات و ارتباطاتی است که در زندگی او رخ داده است. در این میان طبیعی است که ارتباط انسان با طبیعت و پدیده‌های طبیعی که مایه حیات او هستند، قوی‌تر باشد و در ناخودآگاه او حک شده باشد.

به گزارش گلونی این روزها که محیط زیست و تغییر اقلیم موضوعی مهم در سطح جهانی است، دیدن فیلم کوتاه خاطرات مخدوش یک دریاچه خالی از لطف نیست.

این فیلم کوتاه به کارگردانی سیدوحید حسینی نامی و بازی بازیگرانی چون سجاد افشاریان و حسنا شهرامی پور ساخته شده است.

خاطرات مخدوش یک دریاچه روایت داستانی در سال ۲۰۲۹ است.

زمانی که به گفته راوی، دو سال قبل از آن (سال ۲۰۲۷) به علت گرمای جهانی زمین، تمامی تالاب‌ها، دریاچه‌ها و پرندگان از بین رفته‌اند و ناهنجاری‌های ذهنی انسانی تشدید شده‌اند.

در این زمان دانشمندان، گذشته انسان و یادآوری اتفاقات را عامل اصلی رنج‌های او می‌دانند و روشی یافته‌اند تا حافظه انسان به طور کلی از بین برود و یک تراشه قابل تعویض در مغز، جایگزین آن شود.

این آزمایش که به طور داوطلبانه بر روی بیست نفر از سراسر دنیا آزمایش شده است، با تصادف یکی از داوطلبین به چالش کشیده می‌شود.

در این نقطه و در زمان تعویض تراشه است که نشان داده می‎شود ذهن انسان و ذات حقیقی او تا چه اندازه به صورت ناخودآگاه به جهانی که از ابتدا با آن متولد شده است، پای‌بند است.

مفهومی که در زمانی کوتاه به بیننده و مخاطب منتقل می‌شود و اهمیت این پدیده‌ها که سبب حیات انسان و سایر موجودات است را یادآوری می‌کند.

این فیلم را می‌توانید از هاشور یا تیوال تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267264 ساعت خبر : 7:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267264
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات