درخواست حمایت از مستاجرین از سوی عموم مردم

درخواست حمایت از مستاجرین از سوی عموم مردم

به گزارش گلونی کارزاری تحت عنوان درخواست حمایت از مستاجرین در حال برگزاری است.

در این روزها که قیمت ارزاق مختلف و متعدد غذایی به صورت چندین و چند درصدی افزایش داشته‌اند و توانایی خرید مردم را تحت تاثیر قرار داده است، از قول مسئولین دولتی در خبرها شنیدیم که در سال جاری سقف افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره‌بها برای مستأجرین در نظر گرفته شده است.

اما سؤالاتی که مطرح می‌شود این است که آیا تا به حال نرخ اجاره‌بها متناسب با درآمد مردم تعیین می‌شود؟ آیا همیشه صاحبان خانه و ملک به این افزایش ۲۵ درصدی قانع و پایبند بوده‌اند؟

آیا تا به امروز کنترل و بررسی تخصصی نسبت به این موضوعات و مشکلات وجود داشته است؟ و اینکه مسئولین تصمیم‌گیرنده بر چه اساسی چنین افزایشی را در نظر می‌گیرند؟

مردم و اجاره‌نشین‌ها با تمام وجود با این مشکلات و گرانی‌ها دست به گریبان هستند، اما باز هم ناگزیر باید از مسئولین امر تقاضا شود که هوشمندانه و منصفانه دست به تصمیم‌گیری درباره این موضوع مهم که با سرپناه و زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد، بزنند تا دیگر شاهد شرمنده شدن پدران و سرپرستان خانوار در مقابل خانوده‌شان و فشار غیر عادلانه بر مستأجرین نباشیم.

درخواست حمایت از مستاجرین

به همین دلیل به جهت حمایت از قشر مستأجر در سایت کارزار از رییس جمهور درخواست شده است تا قیمت‌گذاری روی املاک به صورت غیر کارشناسی در پلتفرم‌های عمومی ممنوع شود.

همانطور که عیان است رویه قیمت‌گذاری ملک به عواملی همچون سن بنا، محل احداث، دسترسی به امکانات رفاهی و دیگر عوامل بستگی دارد.

به یاد داشته باشیم که مسکن به عنوان کالای اساسی زندگی محسوب می‌شود و لوکس نبوده که به صورت دلخواه امکان تأمین یا عدم تأمین آن وجود داشته باشد و افزایش بی‌دلیل نرخ به صورت مستقیم بر روی زندگی خانوارهای مستأجر (معمولا قشر مستأجر جزء اقشار کم‌درآمد هستند) تأثیر منفی می‌گذارد.

این کارزار از ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ شروع شده و تا پایان همین تاریخ در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد تا با امضای حداکثری این کارزار سبب ارجاع این نامه به مقامات بالای دولتی و باعث تجدید نظر مساعد مسئولین ذی‌ربط برای تسهیل شرایط سخت مردم و مستأجرین شود.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268598 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
4 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

واقعا وحشتناکه هرکی هر چی دوست داره نرخ میده… انصافتون کجاست واقعا … یه لحظه خودتون رو جای مسترجها بزارین تو این اوضا به جای اینکه دست همو بگیریم به هم کمک کنیم .
داریم جیب همو مبزنیم…

یه کارمند از کجا باید ماهی ۱۵ میلیون بده با ۴۰۰ تومن پول پیش تازه تو متطقه متوسطی نثل حکیمیه

یکی ازبزرگترین مشکلات ایرانی هایی که همسر تبعه دارن اینه که نمیتونن مسکن ملی ثبت نام کنند و با این اوضاع تورم و اجاره ها تا کجا میشه دوام آورد؟؟

یکی بیاد بگه ما چیکار کنیم وقتی هیچ توانی برای ادامه دادن نمونده