دنیا از چشم کلاغ، برگزیده آثار شاعر و نویسنده کره ای منتشر شد

دنیا از چشم کلاغ، برگزیده آثار شاعر و نویسنده کره ای منتشر شد

«دنیا از چشم یک کلاغ»؛ نام مجموعه‌ای از برگزیده آثار ای‌سَنگ شاعر و نویسنده سنت‌شکن کره‌ای است که به صورت دوزبانه کره‌ای-فارسی توسط نشر پرنده منتشر شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی نشر پرنده، سومین کتاب از جستارهای کره این نشر به ای‌سنگ، شاعر و نویسنده کره‌ای اختصاص یافته که توسط سعیدرضا اتحادی و خانم اینجا هونگ به فارسی برگردانده شده است.

بنا بر این گزارش، تأثیراتی که ای‌سنگ بر ادبیات و به‌ویژه شعر کره گذاشت به حدی چشمگیر بود که سال‌ها پس از مرگِ وی همچنان آثار او به زبان‌های دیگر ترجمه می‌شود و در سال ۲۰۲۱ ترجمه برگزیده آثار او به زبان انگلیسی موفق به کسب جایزه بزرگ MLA در ایالات متحده آمریکا شد و دولت کره نیز جایزه ادبی را به افتخار او نام‌گذاری کرده است.

این گزارش می‌افزاید: «آن‌چه که موجب توجه به آثار او شده است تلاش او برای برانگیختن «خویش‌اندیشی» و «خودآگاهی» در جامعه دوران خود است.

جامعه‌ای که در ابتدای راه قرارگرفتن تحت استیلای استعمار ژاپن بود و شاعران و نویسندگانی چون او تلاش می‌کردند تا آگاهی مردم خود را برای حفظ هویت و فرار از خمودگی برانگیزند.»

مترجمان در مقدمه آورده‌اند: «مجموعه حاضر که پیش روی شماست، به صورت مستقیم از زبان کره‌ای برگردان شده است.

در این مجموعه بیشتر تمرکز بر اشعار ای‌سنگ است و تعدادی از داستان‌های کوتاه او که به نظم ساختگی جهان پیرامون اعتراض دارند نیز در پایان مجموعه گنجانده شده است.

تلاش مترجمان بر کمترین دخل و تصرف در چارچوب متون بوده است؛ هرچند که عدم رعایت دستور زبان و اشتباه‌نویسی عمدی کلمات توسط شاعر در قالب ترجمه قابل احیاء نیست اما سعی ما بر این بوده است که عدم فاصله‌گذاری‌ها تا جایی که لذت خواندن را از بین نمی‌برد، حفظ شود.»

یکی از شعرها را با عنوان «پای تنها» می‌خوانیم:

با گذشت ایام

عصای چوبی‌ام هم به تدریج

بزرگتر شده است

شماره پای کفشی را

که هیچ وقت به پا نکرده‌ام نگاه می‌کنم

و راهی را که طی کرده‌ام

حدس می‌زنم

چه حزن‌انگیز

با خود فکر کردم

که در آخر

من جای درخت را

بر زمین خواهم گرفت

«دنیا از چشم یک کلاغ»؛ مجموعه‌ی دوزبانه کره‌ای – فارسی که شامل برگزیده شعر و داستان ای‌سَنگ شاعر و نویسنده سنت‌شکن کره‌ای است در ۱۶۰ صفحه توسط نشر پرنده منتشر شده و با قیمت ۶۵هزار تومان در کتابفروشی‌های سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان است.

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269764 ساعت خبر : 10:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269764
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات