ایرانیان در بازدید نوروزی از تخت جمشید رکورد زدند

ایرانیان در بازدید نوروزی از تخت جمشید رکورد زدند

به گزارش گلونی «رضا سامه» در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا گفت: به یاری پروردگار آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، سال ریزش دشواری‌ها و ناملایمات و رویش انگیزه‌ها و امیدهای تازه خواهد بود، عنوان کرد: اقبال فراگیر و بی‌همتای مردم به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و نیز گوناگونی برنامه‌های فرهنگی پایگاه‌ها در روزهای نخستین، نویدبخش رویداد بهار راستین در حوزه ماموریتی است و اصلاح برخی کاستی‌ها و نارسایی‌ها در حین میزبانی، نشان از پویایی مستمر این نهاد مسئولیتی است.

ایرانشهر کجاست

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ادامه به برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته برای نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاری آئین‌های دیرین با رویکردهای نوین و برنامه‌های ویژه نوروز در بیش از یکصد پایگاه میراث ملی و جهانی، تا آن اندازه وسیع و گسترده بوده است که در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی پیش از نوروز و برنامه و فعالیت‌های فرهنگی و نوروزی دسته‌بندی شده است.

وی افزود: همچنین استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا بوده‌اند.

استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و کرمان و خراسان رضوی به ترتیب پانصد و بیست و یک هزار و نهصد و دوازده نفر، چهارصد و سی و هفت هزار و دویست و بیست و سه نفر، یکصد و پنجاه و سه هزار و پانصدو چهار نفر، یکصد و سی و چهار هزار و دویست و هشت نفر و یکصد و سی و سه هزار و دویست و پنجاه و نه نفر پنج استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

ایرانیان در بازدید نوروزی از تخت جمشید رکورد زدند

سامه گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور نیز پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام (ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند. خداوند بزرگ را بر استمرار این توفیق شاکریم و ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، مراتب سپاس خود را بر محضر ملت سربلند و سرافراز کشور عرضه می‌داریم.

پایان پیام

کد خبر : 276413 ساعت خبر : 12:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276413
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات