چگونه گرسنگی و ناامنی غذایی جهان در سال ۲۰۲۴ حل می‌شود؟

چگونه گرسنگی و ناامنی غذایی جهان در سال ۲۰۲۴ حل می‌شود؟

خاک الکترونیکی (eSoil)

به گزارش گلونی آیا در مورد کشاورزی هیدروپونیک چیزی شنیده‌اید؟ این روشی برای رشد گیاهان در محیط‌های داخلی تحت نظارت بدون نیاز به خاک است.

هیدروپونیک در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا میزان گیاهانی را که کشاورزان می‌توانند تولید کنند افزایش می‌دهد.

اخیراً دانشمندان دانشگاه لینشوپینگ در سوئد چیزی را ایجاد کرده اند که به آن خاک الکترونیکی یا eSoil می‌گویند.

این یک نوع خاک است که برای هیدروپونیک استفاده می‌شود که با استفاده از برق باعث تحریک ریشه گیاهان می‌شود. دانشمندان دریافته‌اند که این امر باعث افزایش ۵۰ درصدی محصولات زراعی می‌شود. آنها امیدوارند که این پیشرفت در هیدروپونیک به غذای بیشتر افراد گرسنه در جهان کمک کند.

«ما نمی‌توانیم بگوییم که هیدروپونیک مشکل امنیت غذایی را حل می‌کند، اما قطعا می‌تواند کمک کند(النی استاورینیدو ، دانشیار دانشگاه لینشوپینگ)

با این حال، این ایده وجود دارد که ما نیاز به تولید غذای بیشتری برای رفع گرسنگی جهان داریم. این درست نیست.

در واقع، تولید غذای بیشتر ممکن است حتی برای امنیت غذایی در مقیاس بزرگ بدتر باشد.

در اینجا دلیل آن را بیان می‌کنیم.

هیدروپونیک تولید مواد غذایی را افزایش می‌دهد

سیستم‌های هیدروپونیک به کشاورزان کنترل بیشتری بر محیطی که گیاهان در آن رشد می‌کنند، می‌دهد.

کشاورزان می‌توانند هم تحویل مواد مغذی و هم فضای گیاه را به هر طریقی که مناسب می‌دانند بهینه کنند. کنترل این دو مورد باعث افزایش تولید گیاه و کاهش زمان رشد آنها می‌شود.

 محققان بیان می‌کنند که امنیت غذایی یک مسئله اصلی است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به ۹.۷ میلیارد نفر افزایش یابد.

هدف تکامل هیدروپونیک و استفاده از خاک الکترونیکی (eSoil) برای تضمین امنیت غذایی با افزایش جمعیت جهان است.

اما یک پیچ وجود دارد.

آیا افزایش تولید مواد غذایی به امنیت غذایی کمک می‌کند؟

از ۷.۸ میلیارد نفر در جهان، نزدیک به ۱ میلیارد (یا ۱۰٪) هر سال با گرسنگی روبرو می‌شوند. و با این حال، ما در حال حاضر غذای کافی برای تغذیه ۱.۵ برابر جمعیت فعلی جهان یا ۱۰ میلیارد نفر تولید می‌کنیم.

۹.۷ میلیارد نفر جمعیت مورد انتظار در سال ۲۰۵۰ است.

این بدان معنی است که در حال حاضر، غذای کافی برای تغذیه جمعیت مورد انتظار در سال ۲۰۵۰ وجود دارد. بنابراین، استفاده از eSoil هیدروپونیک برای افزایش تولید غذا به امنیت غذایی کمک نمی‌کند. این فقط مقدار غذا و پولی را که هدر می‌رود افزایش می‌دهد.

مشکل واقعی امنیت غذایی ضایعات است

در سال ۲۰۲۳، جهان یک سال کامل از منابع را تنها در ۷ ماه استفاده کرد. یک مشکل بزرگ زباله وجود دارد. مهم و حتی ضروری است که قبل از جستجوی راه‌هایی برای افزایش تولید غذا برای اطمینان از امنیت غذایی، ضایعات کاهش یا بهتر استفاده شود.

چرا؟ اگر جهان به تولید مواد غذایی بیشتر از آنچه نیاز است ادامه دهد و در حال حاضر مشکل ضایعات وجود داشته باشد، حتی مواد غذایی بیشتری هدر خواهد رفت.

غذای هدر رفته هزینه دارد، و برای ایجاد سیستم‌هایی که امنیت غذایی را برای همه تضمین می‌کند، پول لازم است.

با کاهش ضایعات مواد غذایی چقدر می‌توان صرفه جویی کرد؟ سالانه نزدیک به ۱.۳ میلیارد تن مواد غذایی هدر می‌رود. این غذا در هر سال بالغ بر ۱ تریلیون دلار در ایالات متحده است .

چگونه گرسنگی جهان را حل کنیم؟

سازمان ملل گزارش می‌دهد که برای سیر کردن هر فرد گرسنه در جهان و رفع گرسنگی جهان، ۴۰ میلیارد دلار در سال نیاز است. این ممکن است پول زیادی به نظر برسد، اما اگر غذا هدر نرود، می‌توان سالانه حدود ۱ تریلیون دلار پس انداز کرد.

با ایجاد سیستم‌های زنجیره تامین کارآمدتر و استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی تولید بیش از حد مواد غذایی، صرفه جویی در پول کافی برای تضمین امنیت غذایی برای همه بسیار امکان پذیر است.

افراد می‌توانند سهم خود را برای کاهش میزان زباله ای که در خانه تولید می‌کنند انجام دهند، اما دو دلیل اصلی برای ضایعات مواد غذایی وجود دارد: تولید بیش از حد و مشکلات حمل و نقل. هنگام برخورد با هر دوی این مشکلات می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد.

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به حل گرسنگی جهان کمک کند؟

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را می‌توان برای پیش بینی تقاضای آینده و میزان برداشت محصول توسط کشاورزان استفاده کرد.

این باعث صرفه جویی در هزینه تولید بیش از حد می‌شود. حتی بیشتر، هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی کند که با توجه به یک رویداد خاص چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین، اگر رویدادی مانند تغییرات آب و هوایی اتفاق بیفتد که باعث تولید بیش از حد شود، حداقل می‌توان انتظار داشت که باقی‌مانده آن را داشته باشد.

اگر چیزی انتظار می‌رود، می‌توان آن را نیز آماده کرد.

هنگام استفاده از تحلیل پیش‌بینی هوش مصنوعی برای حل گرسنگی جهان، دو سناریو اتفاق می‌افتد:

  1. باقی مانده یا تولید بیش از حد وجود دارد.
  2. پولی هست که پس انداز می‌شود.

هر دوی این موارد پیروزی بزرگی برای حل گرسنگی جهان در سال ۲۰۲۴ و به بعد است!

باقی مانده و تولید بیش از حد

اگر باقی مانده یا تولید بیش از حد وجود داشته باشد، می‌توان غذا را به کسانی که به آن نیاز دارند هدایت کرد.

این می‌تواند بلافاصله اتفاق بیفتد زیرا تولید بیش از حد با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی هوش مصنوعی پیش بینی شده بود، بنابراین برنامه‌های تحویل از قبل توسعه داده شدند.

پول را می‌توان ذخیره کرد

اگر چیزی باقی نمانده باشد یا تولید بیش از حد نداشته باشد، به این معنی است که تجزیه و تحلیل پیشگویانه هوش مصنوعی موفقیت آمیز بوده و هیچ پولی از دست نرفته است.

پولی که پس انداز شده است را می‌توان به صندوقی اختصاص داد که به طور خاص برای تغذیه گرسنگان و تضمین امنیت غذایی ساخته شده است.

با ایجاد یک صندوق، گرسنگی جهان را حل کنید

پولی که با ایجاد سیستم‌های زنجیره تامین کارآمدتر پس انداز می‌شود را می‌توان به یک صندوق هدایت کرد. اگر این صندوق در سرمایه گذاری نگهداری شود، نه تنها به اقتصاد کمک می‌کنید، بلکه برای تامین هزینه بیشتر گرسنگی در جهان پول نیز افزایش می‌دهید.

تقریباً به همان روشی که از سرمایه‌گذاری‌ها برای جبران اثرات تورم استفاده می‌شود، این صندوق امنیت غذایی می‌تواند برای رشد پول برای فقرا در سال‌هایی که زنجیره‌های تأمین در جلوگیری از اتلاف کارآمد نبودند، استفاده شود.

با پیشرفت هوش مصنوعی، حتی ممکن است بتوان پیش بینی باقی مانده غذا (یا پول پس انداز شده) را به عنوان رویدادی که مستقیماً بخشی از زنجیره تامین است، ادغام کرد.

حتی ممکن است در آینده انجام این کار ضروری باشد.

آیا eSoil می‌تواند به امنیت غذایی کمک کند؟

از eSoil می‌توان برای افزایش میزان تولید محصول هیدروپونیک استفاده کرد. اما مشکل اصلی امنیت غذایی تولید نیست، کارایی است.

غذای کافی برای گردش وجود دارد. بنابراین، خاک الکترونیکی تنها می‌تواند امنیت غذایی را در مقیاس کوچک تضمین کند، نه در مقیاس بزرگ.

ایده‌ای الهام بخش

شما با تولید بیشتر مشکل تولید بیش از حد را حل نمی‌کنید.

مگر اینکه بخواهید فقط برای افرادی که بیشتر دارند تولید کنید، ایجاد زنجیره ای مهم می‌شود که به طور موثر غذا و پول را به کسانی که چیزی ندارند هدایت کند.

مشکل ابتدا پیش بینی مقدار غذای باقی مانده و مقدار پولی است که پس انداز می‌شود. سپس، می‌توانیم آن را در صورت نیاز به گرسنگان برسانیم.

آیا نام  ) شش سیگمای ناب ( Lean Six Sigma را شنیده اید؟ این روشی است که در ژاپن سرچشمه گرفته است. ژاپنی‌ها در تولید تویوتا آنقدر کارآمد بودند که هیچکس نمی‌توانست با آنها رقابت کند. در دهه ۱۹۹۰، مدیرعامل موتورولا Lean را پذیرفت و Lean به Lean Six Sigma تبدیل شد که اکنون ستون فقرات کل صنعت زنجیره تامین است.

زمانی که Lean Six Sigma به جک ولش، مدیر عامل جنرال الکتریک (GE) معرفی شد، گفت: «ما قصد داریم الگو را از تعمیر محصولات به تعمیر و توسعه فرآیندها تغییر دهیم، بنابراین آنها چیزی جز کمال یا نزدیک  نیست  اقدام به آن تولید نمی‌کنند.»

عبارت او معنای کارایی را خلاصه می‌کند. امنیت غذایی موضوع تولید نیست. موضوع کارایی است.

تولید غذای بیشتر برای تغذیه جهان مانند این است که جنرال الکتریک محصول خود را به جای فرآیندی که آن را ایجاد می‌کند، تعمیر می‌کند.

با تمرکز روی محصول، تصویر بزرگ را از دست می‌دهید. اما با تمرکز بر روند، تصویری را که می‌خواهید ایجاد می‌کنید.

به همین دلیل است که من می‌گویم امنیت غذایی باید به بخشی واقعی از زنجیره تامین تبدیل شود. با تحقیق در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند تولید بیش از حد مواد غذایی، کمبود، موجودی و تقاضا را پیش بینی کند، می‌توانید پولی به دست آورید که می‌تواند برای رفع گرسنگی در جهان صرف شود.

در اینجا زنجیره تامین معمولی شما آمده است:

– تولید، جابجایی، بسته بندی، توزیع، خرده فروشی، مصرف

– باید چیزی بیشتر در داخل، بین یا بعد از اینها وجود داشته باشد که کارهای زیر را انجام دهد:

– باقیمانده‌هایی را پیش‌بینی می‌کند که می‌توان آن‌ها را قبل از تبدیل شدن به «ضایعات» به کسانی که به آن نیاز دارند هدایت کرد.

– ضایعات را کاهش می‌دهد و باعث صرفه جویی در پول می‌شود، و سپس آن پس انداز را به صندوق رشدی که مخصوص فقرا و گرسنگان ساخته شده است منتقل می‌کند.

پایان پیام

تهیه و تدوین: مصیب شیرانی، پژوهشگر و فعال محیط زیست

منبع: https://inspiringclick.com/

کد خبر : 282724 ساعت خبر : 10:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات