فیلیمو از تلویزیون جلو زد؟ عصر خلاقیت، تنوع و جذابیت

فیلیمو از تلویزیون جلو زد؟ عصر خلاقیت، تنوع و جذابیت

پایگاه خبری گلونی انوشه میرمجلسی: در روزهای قرنطینه، یکی از تفریحات اصلی اغلب ما تماشای فیلم بود و هست.

این ایام صفحات مجازی، شخصی یا رسانه‌ای مشغول معرفی فیلم‌ها و توصیه‌هایی برای تماشای فیلم بودند.

تلویزیون در رقابت با شبکه خانگی و سایت‌های آنلاین تماشای فیلم، عملا شانس چندانی نداشت.

علت هم تنوع، در دسترس بودن از نظر زمانی و البته کمرنگ‌بودن خط قرمز‌های پخش در این پلتفرم‌هاست.

کرونا علاوه بر همه درس‌ها، چالش‌ها و دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی‌اش تلنگر بزرگی به حوزه فرهنگ و هنر نیز وارد کرد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این عرصه تحمیل شد.

اما فرصت خوبی است تا تغییر ذائقه مردم مورد تحلیل قرار بگیرد.

فیلیمو از تلویزیون جلو زد؟ عصر خلاقیت، تنوع و جذابیت

یکی از تحلیل‌هایی که در آن چند نکته مهم به چشمم خورد، تحلیلی است که از سوی فیلیمو منتشر شده است:

«فیلیمو با بررسی رفتار کاربران در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار در بازه زمانی مشابه، به اطلاعات جالبی از تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است:

میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است.

در این ایام پنج دسته‌بندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. همچنین افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش ۳۵ درصدی تماشا از طریق تلویزیون‌های هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان می‌کند.

۳۵ درصد افزایش تماشا در صفحه‌های نمایش بزرگ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانواده‌ها  از ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین از طریق تلویزیون‌های هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کرده‌اند.

همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸.۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.»

خلاصه‌اش می‌شود اینکه:

مردم استقبال بیشتری به تماشای فیلم در این رسانه‌ها نشان داده‌اند، بیشتر از پیش انیمیشن دیده‌اند، موضوعات اکشن، خانوادگی و کمدی جذاب بوده و از همه مهمتر از تلویزیون برای تماشای این فیلم‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند.

یعنی تلویزیون سهم کمتری داشته است (علتش؟ احتمالا واضح است)، کودکان بیشتری از طریق این رسانه‌ها سرگرم شده‌اند (یعنی خلا برنامه کودک متنوع و جذاب در تلویزیون) و تماشای فیلم از تلویزیون‌های هوشمند نشانه یک سرگرمی دسته‌جمعی در روزهای قرنطینه است.

چه نتیجه‌ای قرار است بگیریم؟

قطعا نیازسنجی مخاطب باید بیش از پیش اهمیت داشته باشد.

به خصوص در تلویزیون که هم سرمایه و هم امکانات گسترده‌ای برای تولید دارد.

امیدواریم همین‌طور بشود و عصر خلاقیت، تنوع و جذابیت فرا برسد.

پایان پیام

کد خبر : 154789 ساعت خبر : 12:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات