سطح آموزش حفظ محیط زیست در کشور پایین است

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: درحال حاضر سطح آموزش و فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست نسبت به جمعیت کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهناز مظاهری حضور و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست را بسیار مهم خواند و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست برای مبارزه با انواع تهدیدات زیست محیطی نیازمند همکاری آحاد جامعه و همچنین مسئولین است.

وی ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست در بین مردم را از موثرترین راهکارهای حفظ منابع خدادادی دانست و تاکیدکرد: همه ما باید در قبال حفظ محیط زیست طبیعی خود احساس مسئولیت کنیم.

مظاهری افزود: برخی از رفتارهای ما با طبیعت به طور حتم نیازمند اصلاح و تغییر است و این تغییر نیز با آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و حساس کردن افکار عمومی حاصل خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید براینکه مردم تشنه یادگیری هستند، نقش رسانه‌ها و وسائل ارتباط جمعی را در ارتقاء هرچه بیشتر سطح فرهنگ زیست محیطی و در ادامه ارتقاء بهداشت و سلامت محیط زیست آنان بسیار اثربخش دانست.

مظاهری افزود:رسانه‌ها و وسائل ارتباط جمعی با کمک کارشناسان محیط زیست می‌توانند مفاهیم پایه‌ای زیست محیطی را به عموم جامعه انتقال داده و با تولید محتوا در زمینه حفظ محیط زیست، آگاهی‌بخش لازم را برای نهادینه کردن مصرف بهینه داشته باشند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه، محیط زیست فقط یک امانت در دست ما است، تاکید کرد: ارتقاء سطح آموزش و فراگیر شدن آن در جامعه به منظور توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست نیازمند همکاری، تعامل هرچه بیشتر جامعه و آگاهی‌بخشی افراد جامعه به یکدیگر است.

مظاهری با ذکر مثالی با بیان اینکه،‌ تولید یک ورق کاغذ حاصل ۱۰ لیتر آب است، به وا‍ژه رد پای اکولوژیک که گویای آثار سبک و شیوه زندگی ما بر طبیعت است، اشاره کرد و افزود: وظیفه هریک از ما است که تلاش کنیم رد دست اکولوژیک از خود بسازیم و اگر در این خصوص اطلاعات کافی نداریم به منابع اطلاع‌رسانی زیست محیطی مراجعه کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: تلاش برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست با جدیت در حال انجام است و طبیعی است که فرهنگ‌سازی و مشارکت عموم مردم در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 17280 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17280
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات