افزایش مبلغ وام دانشجویی در ترم جدید برای خریدن فلافل و زنده ماندن

افزایش مبلغ وام دانشجویی در ترم جدید برای خریدن فلافل و زنده ماندن

به گزارش گلونی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم گفت: در سال تحصیلی جدید با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی، اکثر وام‌های دانشجویی بیش از ۲ تا ۳ برابر افزایش یافتند. این افزایش مبلغ تا ۲ میلیون تومان هم درنظر گرفته شده است.

افزایش مبلغ وام دانشجویی

این خبر در نوع خود خبر خوبی است. پیش از گرانی‌ها وام دانشجویی فقط کفاف کپی جزوه و خرید نوک مداد نوکی و… را می‌داد اما وقتی کشور دچار گرانی بی‌سابقه شد، با وام دانشجویی صرفا می‌شد چند وعده فلافل خرید و خورد.

اما حالا با این افزایش مبلغ وام می‌توان به آینده دانشجویان کشور امیدوار بود. می‌توان گفت آینده‌ای درخشان در انتظار دانشجویان ما و به تبع آن آینده‌ای روشن و شفاف برای علم و دانش و صنعت کشور انتظار می‌رود.

وام دانشجویی قرار بود روزگاری کمک هزینه‌ای برای شهریه و کرایه خانه و رفت و آمد و خورد و خوراک و خرید کتاب و مقاله و سفر دانشجویی و… باشد.

اما خب حالا این وام به قدری کم‌ارزش شده است که بسیاری از دانشجویان سختی ثبت‌نام و کاغذبازی آن را به جان نمی‌خرند و کلا بی‌خیال اخذ وام می‌شوند.

البته این ترم یک خرج به مخارج دانشجوها اضافه شده است. آن هم پول اینترنت است. درست است که وزارت ارتباطات برای دانشجویان اینترنت درنظر گرفته است. اما همه می‌دانند که این میزان کفاف یک دانشجو را نمی‌دهد.

دانشجو در محیط دانشگاه به غیر از حضور در کلاس، در جمع دوستان و دانشجویان دیگر هم حضور می‌یافت و به داد و ستد و اطلاعات مشغول می‌شد.

اما حالا برای آن فضا هم باید کلی اینترنت مصرف کرد. که خب با این افزایش وام دانشجویی جدید می‌توان به راحتی چند دقیقه چت کرد و چندتا استیکر ارسال کرد.

پایان پیام

نویسنده‌: محسن فراهانی

کد خبر : 182729 ساعت خبر : 12:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=182729
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات