گردشگری جام جهانی قطر نصیب ایران می‌شود؟

گردشگری جام جهانی قطر نصیب ایران می‌شود؟

به گزارش گلونی ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از ظهر روز گذشته ۴ فروردین در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان میناب گفت:

«با توجه به این‌ که شرایط ویژه‌ سفرهای نوروزی امسال به دنبال تشویق هم‌وطنان به سفر نبوده‌ایم و چهارچوبی که برای تعطیلات نوروز و در ایام نوروز وظیفه‌ای که به وزارت گردشگری محول شده، نظارت دقیق بر نحوه اجرای مفاد دستورالعمل ساماندهی سفر‌های ایمن و مسئولانه بوده است».

او در خصوص اقدامات وزارتخانه برای ارتقا سطح کیفیت مسافرت‌های دریایی گفت: «در بحث نوسازی زیرساخت‌های دریایی دستگاه‌های دیگری نیز با این موضوع مرتبط هستند و آن چیزی که به ما مربوط است در بحث گردشگری دریایی است و در این رابطه در اسفندماه سال گذشته توافق‌نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی با سازمان بنادر و کشتیرانی امضا شده است».

معاون گردشگری با اشاره به اینکه محور اصلی این تفاهم‌نامه توسعه‌ گردشگری دریایی است، افزود: «کمیته فنی مشترکی برای این موضوع تعیین شده است تا مسائل مربوط به توسعه و تسهیل گردشگری دریایی در بخش خصوصی و دولتی بررسی شود‌».

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در بحث گردشگری دریایی استفاده از لنج‌های چوبی بود و در پی آنیم تا کاربری آن‌ها را از تجاری به تفریحی تغییر دهیم».

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات وزارتخانه را با توجه به در پیش رو بودن بازی‌های جام جهانی قطر تشریح کرد و افزود:

«ستادی به ‌صورت کشوری تشکیل شده است و مناطقی که در کشور درگیر این موضوع خواهند شد از جمله جزایر قشم و کیش عضو این ستاد هستند».

تیموری ادامه داد: «برنامه‌هایی را در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده با توجه به نزدیکی قطر به ایران و امکانات محدود این کشور استفاده کنیم و جاذبه‌های گردشگری فرصتی برای توسعه گردشگری کشورمان باشد».

او در پایان افزود: «جلساتی به ‌صورت رسمی با کشور قطر درخواست کرده‌ایم که وزارت امور خارجه با مقامات قطری در حال رایزنی هستند تا در خصوص مسائل از نزدیک و نحوه همکاری‌ها صحبت شود».

پایان پیام

کد خبر : 215108 ساعت خبر : 6:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=215108
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات