بی‌اعتنایی مسئولان به حضور هنرمندان مطرح جهان و ایران در خرم‌آباد

از روز شنبه چهارم آذرماه جشنواره هنری و بین‌المللی همار به میزبانی خرم آباد به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا طولابی، مسوول کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی همار در یادداشتی از بی اعتنایی‌ها گله کرده است:

این رویداد بین‌المللی در شرایطی برگزار خواهد شد، که به رغم مراحل اداری و نامه‌نگاری، همه‌ی مسوولان استانی مرتبط که می‌توانستند در برگزاری باکیفیت و آبرومند این جشنواره تیم اجرایی را یاری نمایند، با بی‌اعتنایی کامل از هرگونه کمک مالی، تجهیزات و … شانه خالی کردند.

برگزاری این جشنواره در ابعاد بین‌المللی و با حضور هنرمندان صاحب نام جهان بی‌شک در معرفی فرهنگ غنی مردم لرستان، توسعه صنعت گردشگری، محیط زیست و همچنین بسترسازی جهت حضور سرمایه‌گذار و رونق توریسم در استان لرستان نقش بسیار مهمی به دنبال خواهد داشت. شوربختانه مسئولانی که باید خودشان پیش قدم می‌شدند، خود را به خواب زده و تا به امروز بیدار نشده‌اند، در این بین بی‌تفاوتی یکی از متولیان اصلی صنعت توریسم یعنی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان دردناک و غم‌انگیز بود. عدم کمک‌های مالی به کنار، عدم تامین محل اسکان شانزده هنرمند به کنار، این اداره‌ی کل با کلی فیس و افاده حتا قادر به تامین شانزده بسته‌ی فرهنگی برای مهمانان خارجی و ایرانی نبود!

از دو ماه قبل که احساس کردیم خیلی از قول و قرارها فقط زبانی بوده است و در مرحله ی عمل همه عقب کشیده و برخی‌ها ناپدید شدند، هم قسم شدیم بدون کمک‌های دولتی، این جشنواره را به هر شکل ممکن در سرزمین ترانه، مفرغ و بلوط برگزار نماییم. در این مسیر پر از سنگلاخ تنها شدیم، خسته شدیم، اما ناامید نشدیم، خوشبختانه چند نفر از پزشکان، چند انجمن مردم نهاد در خرم‌آباد و شهر کتاب مقداری از هزینه‌ی برگزاری را تامین کردند.

ایمان داریم جشنواره بین‌المللی همار به یکی از بهترین خاطره‌های مهمانان تبدیل خواهد شد، چون لرستانی‌ها با قلبشان با تمام وجودشان از مهمان‌هایشان میزبانی می‌کنند.

جا دارد به نوبه‌ی خودم یک تشکر جانانه داشته باشم از خواهران گودرزی که یک تنه بیشتر زحمات را به دوش کشیدند، اصغر نیازی، بهناز ساجدی، مجتبی رومانی، احمد عالیخانی، فرزانه قهرمانی و تمام کسانی که در چند ماه گذشته بدون هیچ‌گونه چشمداشتی ماندند تا نام ایران و لرستان را سربلند کنند.

گفتنی است موسسه فرتاک بدون دریافت هیچ مبلغی فیلمبرداری و تدوین جشنواره را بر عهده گرفتند.

پایان پیام

کد خبر : 58278 ساعت خبر : 0:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58278
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات