دستگیری صیادان غیرمجاز در اسفراین و شیروان+طنز شنیداری

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که هفت صیاد متخلف در اسفراین و شیروان دستگیر شدند. مثل اینکه حدود شصت هفتاد تا کبوتر چاهی و سهره رو از دو گروه مختلف متخلف گرفتند.

گروه اول که البته فرار کردند ، ظاهراً حدود چهل تا پرنده رو کباب کرده بودند و مأموران سر سفره رسیدند. حالا نمی‌دونم مهمونی داشتند یا نه. چون بعید می‌دونم این عزیزان رفته باشند فقط پرنده‌ها رو مزه کنند. مگر اینکه می‌خواستند امتحان کنند طعم همه کبوترچاهی‌ها یکی هست یا نه. یا با هم مسابقه داشتند که ببینند کی بیشتر می‌تونه بخوره. وگرنه پنج نفر آدم مگه چقدر برای خوردن جا داره و چقدر اشتها داره.

برخی هم این طوری‌اند دیگه. یعنی ناراحت که می‌شن می‌گن بریم شکار. خوشحال باشن می‌گن یه سر بریم شکار. می‌خوان فکر کنن می‌گن یه شکار بریم فکرمون باز بشه. می‌خوان آرامش پیدا کنن باز می‌رن شکار. یعنی نمی‌دونم چرا اینجوری‌اند.

گروه دوم، گروه کوچکتری بودند و به همان نسبت تعداد شکارشون هم کمتر بوده و حدود بیست تا سهره رو صید کردند. ولی اینها هنوز وقت نکرده بودند بپزند. شاید هم می‌خواستند تک‌خوری نکنند. گروه دوم رو گرفتند و ظاهراً سابقه داشتند. یعنی این بیماری شکار غیرمجاز در وجودشون نهادینه شده و دفعه قبلی به قدر کافی توجیح نشده بودند که دارن کار بدی می‌کنن.

یعنی جریمه‌ای که شده بودند اونقدر ارزش داشته که باز برن شکار کنند. الان یک مقداری البته جریمه‌ها بهتر و بیشتر شده ولی به نظرم هنوز جای کار داره. بعد این گروه دوم آشپز نداشتند. فکر کنم آشپزشون رفته بود توی گروه اول. یه احتمال هم وجود داره که این دو تا گروه اصلاً با هم کل کل داشتند و رقابت می‌کردند. شاید هم رفته بودند شکار، هم‌دیگه رو گم می‌کنند و درنتیجه سر از اسفراین و شیروان درمیارند.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

دانلود طنز شنیداری

پایان پیام

کد خبر : 82239 ساعت خبر : 12:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82239
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات