طوفان نمک در انتظار دریاچه نمک قم+رادیو گلونی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که دریاچه نمک قم در صورت تخصیص نیافتن حقابه و استفاده بی‌رویه از منابع آبی موجود، این استان رو با افزایش گرد و غبار روبرو می‌کند. حالا نه فقط قم که تهران رو هم قشنگ می‌شوره، چنگ می‌زنه می‌بره!

این اتفاق مزایایی هم داره، مثلاً ما خیلی وقته برف نمی‌بینیم، این طوری طوفان نمک مثل برف می‌مونه. یعنی از خونه تا محل کارتون، لباس مشکی می‌ری، لباس سفید می‌رسی. یا مثلاً اون‌قدر دستهامون شور می‌شه که دیگه کسی ناخنش رو نمی‌جویه. این ۲۰۰ هزار هکتار یه تنوعی هم در کشور ایجاد می‌کنه، یعنی ما در برخی شهرهامون همین الان گرد و غبار خاکی داریم، در تهران هم طوفان نمکی راه می افته که یه باد بزنه کل هوا رو با هرچی که توشه ضدعفونی می‌کنه. همه آدم ها ضدعفونی هم ضدعفونی می‌شن.

به آلودگی هوای تهران هم کمک می‌کنه. الان آلودگی ماشین‌ها هوا رو سیاه کرده، طوفان نمک، هوا رو سفید می‌کنه، ترکیب این دو تا با هم هوا رو طبیعی می‌کنند. اصلاً یکی از دلایل حل نشدن آلودگی هوای تهران دوراندیشی‌ بوده برای چنین روزی. از مزیت‌های دیگه اش اینه که بخشی از مشکلات اقتصادی خانواده‌ها هم حل می‌شه. همین که نمک از سبد خرید حذف بشه خودش خیلیه. چون دیگه کسی نمک نمی‌ره بخره.

یکی از مهمترین اتفاقات دیگه‌ای که می‌افته اینه که روی خصوصیات اخلاقی مردم و مسئولین هم تاثیر می‌ذاره. هرچی آلودگی هوا آدم رو عصبانی می‌کنه، این نمک‌ها همه رو بانمک می‌کنه. فقط باید یه فکری کنیم از اون سمت نیفتیم که شور قضیه دربیاد. برای آلودگی فعلی که نتونستیم کاری کنیم، برای این یکی هم نمی‌خواهیم کاری کنیم، حداقل یه جوری برنامه‌ریزی کنید که متناسب باشند. تهران هم می‌شه شهر توریستی، مثلاً به شهر نمکی تهران خوش آمدید.

هرجوری حساب می‌کنم می‌بینم خیلی خوبه، حقآبه رو ندید، اون ده درصدی هم که می‌گن اگه در کشاورزی قم صرفه‌جویی بشه مشکلش حل می‌شه رو اهمیت ندید، اون آب باقیمانده دریاچه رو زودتر خشک کنید . زودتر بنشینیم دور هم غصه بخوریم.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83972 ساعت خبر : 10:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83972
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات