جشنواره رنگ هولی به درد ایران نمی‌خورد

جشنواره رنگ هولی به درد ایران نمی‌خورد

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی:جشنواره رنگ جشنی است که در هندوستان پایه گذاری شده است و در ایران نیز مدتی است که الگوبرداری شده و به وسیله تورهای گردشگری برگزار می‌شود.

موضوعی که توسط مدیران برگزاری تورها و جشنواره رنگ تاکید شده است این است که این رنگ‌ها هیچ گونه ضرری برای پوست و چشم انسان ندارد.

اما سوالی که این میان مجهول مانده است این است که آیا این رنگ‌ها برای طبیعت هم ضرری ندارند؟

مسئله‌ای که کاملا واضح است این است که کسانی که برگزارکننده این جشن‌ها و این تورها هستند فقط به مسائل مالی و به بیزینس خود فکر می‌کنند و به طبیعت و آسیب این رنگ‌ها به محیط پیرامون فکر نمی‌کنند.

جشنواره رنگ هولی به درد ایران نمی‌خورد

اما آیا فقط این در این قضیه تورلیدرها مقصرند؟ کسانی که خود را فعال محیط زیست می‌دانند و هیچ‌گونه فرهنگ‌سازی برای این‌گونه جشن‌ها و مضراتی که برای طبیعت دارد انجام نداده‌اند مقصر نیستند؟

در این که این رنگ‌ها چه ضررهای جبران ناپذیری به طبیعت می‌زنند هیچ شکی نیست اما آیا چرا این مسئله را خود سازمان محیط زیست دنبال نمی‌کند؟ آیا سازمان محیط زیست نمی‌تواند با دادن اخطاریه جلوی این‌گونه تورها را بگیرد؟

حتی در هندوستان این جشن هم بسیار استانداردتر برگزار می‌شود.یعنی این رنگ‌ها توسط آب و رنگدانه‌های مخصوص ساخنه می‌شود و کسی به بازار نمی‌رود و رنگ بخرد و در طبیعت جشن رنگ راه بیندازد.

صحبت‌های آقای مجید غضنفری فعال محیط زیست را در برنامه دو کلمه حرف یواش رادیو جوان در خصوص جشن رنگ در طبیعت را بشنویم.

پایان پیام

کد خبر : 104237 ساعت خبر : 5:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104237
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات