بازوند: درصدد هستیم صادرات استان را امسال ۳ رقمی کنیم

استاندار لرستان گفت: بخش خصوصی در این استان تحرک داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: باید مشکلات سر راه بخش خصوصی را با تلاش مضاعف از بین برد و مدیران کل استان بیش از وظیفه خود در این بحث ورود پیدا کرده‎اند.

وی بیان کرد: ما از بخش خصوصی توقع داریم خود را ضعیف ندانند و وقتی زیرساخت‎ها را فراهم می‎کنیم آنها نیز بیشتر کار کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما پرواز خرم‎آباد – عسلویه را با هدف اینکه ۲۰ هزار مهندس جوانی که در آنجا کار می‎کنند برای استراحت به لرستان بیایند، برقرار کردیم اما بخش خصوصی هیچگونه قدمی در این راستا برنداشت.

بازوند اظهار کرد: بخش خصوصی باید در استان تحرک داشته باشد تا شاهد رشد بیشتر در حوزه‎های مختلف در لرستان باشیم.

وی تصریح کرد: رشد ۲۲ درصدی صادرات استان از لحاظ ارزشی، پیشرفت خوبی است اما قانع کننده نیست و باید آن را افزایش داده، درصدد هستیم صادرات استان را امسال ۳ رقمی کنیم.

استاندار لرستان اظهار کرد: اگر بازار صادرات عسل را در استان راه بیاندازیم می‎توان ظرفیت تولید را تا ۲ برابر افزایش داده و از طرفی برخی از مشکلات استان حل خواهد شد.

پایان پیام

مزیت‌های صادرات

مزیت‌های صادرات مالکیت شرکت‌ها دارایی‌های ویژه، تجربه بین‌المللی و توانایی برای تولید محصولات کم‌خرج یا متفاوت در روابط زنجیره‌ای که ارزش آن را توسعه می‌دهد. مزیت‌های یک بازار محلی مخصوص یک ترکیب ظرفیت بازار و خطر سرمایه‌گذاری است. مزیت‌های بین‌المللی کردن سودها از حفظ صلاحیت کمپانی و بندکشی آن از میان زنجیره ارزش است به جای به دست آوردن جواز/ منابع بیرونی یا فروش آن. در رابطه با نمونه اقتباس‌شده، کمپانی‌ها که سطوح پایین مزیت‌های مالکیت را دارند یا به بازارهای خارجی داخل نمی‌شوند. اگر کمپانی و محصولاتش مجهز به مزیت مالکیت و مزیت ساخت هستند، آنها از میان وضعیت‌های کم خطر از قبیل صادرکننده داخل می‌شوند. صادرکننده سطح زیرین سرمایه‌گذاری مورد نیاز به جای حالات دیگر توسعه بین‌المللی عمدتاً، از قبیل FDI می‌باشد.

کد خبر : 3596 ساعت خبر : 8:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3596
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات