فعال شدن ۱۱ واحد خود اشتغالی بلا استفاده در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیرکل فنی‌ و‌ حرفه ای لرستان از فعال شدن ۱۱ واحد خود اشتغالی بلا استفاده در استان خبر داد.

سید فخر‌الدین رحمانی ظهر دوشنبه در  ششمین جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال لرستان اظهار داشت: حدود ۱۱ واحد خود اشتغالی بلا استفاده در مناطق بیران شهر، ویسیان، دارایی و چالان چولان استان وجود داشت که با گرفتن یک مجوز بلند مدت از سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای همه این واحدها فعال شدند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ازنا حدود هفت میلیارد تومان دستگاه آموزشی برای آموزش در حوزه سنگ وجود دارد، بیان داشت: هیچ کارآموز و مخاطبی برای آموزش در این حوزه مراجعه نکرده بنابراین لازم است واحدهای کاریابی ازنا با معرفی افراد بیکار به ما زمینه مهارت این افراد در بخش سنگ را فراهم کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان عنوان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه فنی‌ و‌ حرفه‌ای لرستان طی چهار ماه گذشته نسبت به کل کشور بسیار مناسب بوده بطوریکه در حوزه واحدهای واگذاری نیز تنها استانی بودیم که مجوز بلند مدت کشوری را دریافت کردیم.

رحمانی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان در حوزه واحدهای واگذار شده موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

وی به شروع عملیات تولید در مجتمع کفش غزال طی دو ماه اخیر اشاره کرد و گفت: تا کنون در این مجتمع ۲۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و این مجتمع صادرات کفی کفش به کشور افغانستان را آغاز کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به اینکه این سازمان در حال واگذاری بیش از ۷۰ درصد ظرفیت‌ها به بخش‌های خصوصی و کارآفرینی است، ادامه داد: این در حالی است که این کار در حوزه فنی و حرفه‌ای در هیچ جای کشور اتفاق نیفتاده است.

رحمانی به انعقاد قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی در خصوص راه‌اندازی مجتمع سوله‌سازی و سازه‌های فلزی شهرستان دورود اشاره کرد و بیان داشت: مطابق برآورد اولیه در فاز اول این مجتمع زمینه اشتغال ۲۰ نفر و در فاز دوم آن زمینه اشتغال ۳۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی ظرفیت اشتغال مجتمع کفش غزال را حدود ۱۰۰ نفر برشمرد و افزود: پنج خوشه زیرمجموعه این مجتمع وجود دارد که در هر خوشه امکان اشتغال ۱۵ نفر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در بحث نیروی انسانی لرستان در مقایسه با دیگر استان‌ها عقب افتادگی‌های فراوانی وجود دارد، عنوان کرد: سال گذشته برای ارتقاء رفتارهای سازمانی کارگاه‌های آموزشی برگزار شد که امیدواریم اداره کار نیز در این زمینه همکاری لازم با سازمان فنی و حرفه‌ای را داشته باشد.

رحمانی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان بالای پنج هزار فرصت آموزشی ایجاد کرده است، اضافه کرد: این سازمان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانسته است ۲۰ شرکت دانش بنیان را به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وصل کند که این کار در هیچ جای کشور اتفاق نیفتاده است.

وی از افتتاح پنج کارگاه مهارتی دانش بنیان در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۶ مرکز فنی و حرفه‌ای فعال شد.

پایان پیام

کد خبر : 3452 ساعت خبر : 2:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3452
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات